Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Kraft Foods Polska: Będziemy inwestować w budowanie marek

Firma Kraft Foods Polska niedawno wdrożyła system SAP, a obecnie zamierza inwestować głównie w rozwój sprzedaży i budowanie marek. - Nasze marki można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to marki, które są fundamentem naszej firmy, druga grupa to młode marki, które bardzo mocno się rozwijają - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Stefan Golonka, prezes Kraft Foods Polska.

Prezes Kraft Foods Polska: Będziemy inwestować w budowanie marek
Prezes Kraft Foods Polska ocenia, że integracja z Cadbury odbyła się bez większych problemów. Fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

- Jakie inwestycje spółka planuje?

- Jesteśmy tuż po wdrożeniu systemu SAP, który wprowadziliśmy w ostatni weekend października. To był ogromny wysiłek wymagający koordynacji wewnątrz firmy tak, aby w naszych zakładach nie nastąpiły przerwy w produkcji i abyśmy mogli na bieżąco wystawiać i księgować faktury. Ewentualne problemy mogłyby być bardzo kosztowne.

Jeśli chodzi o pozostałe inwestycje, to będziemy się skupiać głównie na rozwoju szeroko pojętej sprzedaży i inwestycjach w budowanie marek oraz promocje produktów.

- Które marki spółka chce najsilniej rozwijać?

- W Polsce jesteśmy obecni w kawie, słodyczach czekoladowych, oraz ciastkach i produktach impulsowych, do których poza markami Prince Polo i 3BIT należą również cukierki Halls.

Jednocześnie nasze marki można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to marki, które są fundamentem naszej firmy na dziś i jutro, czyli głównie Jacobs i Milka. Są to marki, które priorytetowo wspieramy. Druga grupa to młode marki, które bardzo mocno się rozwijają. W tej drugiej grupie są na przykład Lubisie czy LU Go! Są to produkty, które dzisiaj są małe, ale to tutaj jest przyszłość. Te marki będą uzyskiwać skalę.

- Na które marki spółka skieruje główne nakłady marketingowe - marki fundamentalne czy nowe?

- Mamy ekspresy Tassimo, które oferuje szeroki wybór kaw Jacobs i inne gorące napoje, np. czekoladę Milka i to jest właśnie pójście w kierunku nowoczesności. Rozwijamy także nowe produkty - wprowadzamy nowy produkt w ramach marki Lubisie - śniadaniowy, z nowym nadzieniem.

- Jak wyglądają plany rozwoju produkcji w Polsce?

- Chciałbym przypomnieć, że Kraft Foods Polska to obecnie 3,2 tys. pracowników i osiem lokalizacji, w tym siedem fabryk. To dość dużo.

- To stan po przejęciu Cadbury.

- Tak. Trzy z tych lokalizacji to efekt wspomnianego przejęcia.

- Czy zakończył się już proces integracji struktur Kraft Foods i Cadbury w Polsce?

- Z integracją struktur nie było większych problemów, chociażby ze względu na to, że obie firmy działały w podobnej kulturze organizacyjnej. Oczywiście było z tym trochę pracy, w końcu powstał duży podmiot zatrudniający ok. 3,2 tys. osób.

Należy jednak przypomnieć, że skala integracji obu firm od strony działalności handlowej była tak naprawdę ograniczona, ze względu na decyzję Komisji Europejskiej, która pozytywną decyzję nt. transakcji uzależniła od sprzedaży części aktywów, a dokładnie Wedla.

Cały wywiad ze Stefanem Golonką, prezesem Kraft Foods Polska można przeczytać najnowszym wydaniu magazynu Rynek Spożywczy

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Stefan Golonka RSS ALERT    /    Kraft Foods RSS ALERT    /    Milka RSS ALERT    /    Jacobs RSS ALERT    /    Cadbury RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!