Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Kraft Foods Polska: W ciągu najbliższych miesięcy na rynku nie będzie łatwo

- Największym problemem - nie tylko dla naszej branży, ale także dla wszystkich przedsiębiorców - jest niepewność. Niepewność warunków w jakich działamy i będziemy działać w najbliższym czasie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Stefan Golonka, Prezes Zarządu Kraft Foods Polska S.A.

Prezes Kraft Foods Polska: W ciągu najbliższych miesięcy na rynku nie będzie łatwo
Stefan Golonka, Prezes Zarządu Kraft Foods Polska S.A.

Premier Tusk mówi o kryzysie „kopiącym do naszych drzwi". Co Pana zdaniem będzie największym zagrożeniem dla branży FMCG w najbliższych miesiącach?

O tym, że w ciągu najbliższych miesięcy na rynku nie będzie łatwo wiemy wszyscy. Pytanie, które zadają sobie przedsiębiorcy brzmi: jak duże problemy nas czekają?

Nie ma jednak jednego, głównego zagrożenia, a jest ich przynajmniej kilka. Największym problemem - nie tylko dla naszej branży, ale także dla wszystkich przedsiębiorców - jest niepewność. Niepewność warunków w jakich działamy i będziemy działać w najbliższym czasie. Począwszy od sytuacji w skali makro, która przekłada się na tak prostą, ale niezwykle ważną rzecz jaką jest poczucie bezpieczeństwa ludzi - konsumentów.

Wreszcie wpływ czynników makroekonomicznych na warunki w jakich działają firmy, w tym Kraft Foods. Doskonałym przykładem jest niestabilność na rynku walutowym, w obecnej sytuacji niezwykle trudno jest prognozować kursy walut w perspektywie kilku miesięcy.

Dochodzi do tego duży stopień niepewności politycznej. I nie chodzi mi o wybory w Polsce, ale globalną sytuację polityczną. Dla przykładu problem Grecji jest problemem ekonomicznym, ale rozwiązania zależne są od decyzji politycznych. To politycy zdecydują co będzie dalej, czy Grecja zbankrutuje, czy też będzie nadal „utrzymywana przy życiu".

Mówi Pan głównie czynnikach makroekonomicznych, spodziewałem się, że będzie Pan mówił o problemach na rynku surowców?

To prawda, ceny surowcówna przestrzeni ostatniego roku wzrosły. W przypadku Kraft Foods niemal wszystkie surowce, które są nam potrzebne do produkcji, są obecnie bardzo drogie. Mam tu na myśli kawę, kakao, zboża, czy cukier. Dodatkowo na pewno nie pomaga nam kurs złotówki. Słaba polska waluta oznacza wysokie koszty importu potrzebnych nam surowców i gotowych towarów.

Jaką część surowców Kraft importuje?

Importujemy w zasadzie wszystko poza zbożem i cukrem. W Polsce nie rośnie ani kawa, ani kakao, które trafiają do Polski w postaci produktu gotowego lub surowca.

Co to oznacza dla zakładów firmy w Polsce? Jak wyglądają plany rozwoju produkcji Kraft Foods w Polsce?

Chciałbym przypomnieć, że obecnie Kraft Foods Polska to 3,2 tys. pracowników i osiem lokalizacji, w tym siedem fabryk. To dość dużo.

więcej informacji:

Stefan Golonka RSS ALERT    /    Kraft Foods RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Cadbury RSS ALERT    /    drożejąca żywność RSS ALERT    /    surowce rolne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ola 2011-10-19 11:26:13
    dla producentów raczej nie będzie łatwo - ale dla takich korporacji jak kraft !!!??? aha .... kraft raczej importuje niż produkuje w Polsce - więc euro za 5 PLN pod koniec roku nie bedzie dobrym sygnalem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!