Prezes KUPS: Udziały soków private labels zniżkowały mniej niż pozostałych graczy
- Autor: PM, portalspozywczy.pl
- Data: 02-09-2011, 11:39

Zdaniem Juliana Pawlaka, marki własne odebrały parę procent rynku, szczególnie tym produktom ze średniej i niższej półki cenowej.
- Trzech liderów ma jednak na tyle stabilne pozycje i znane polskie marki, że bronią się nawet stojąc na półce obok private labels. O popularności marek własnych może świadczyć jednak fakt, że w ostatnim czasie, kiedy producenci soków notowali spadki, ich udziały zniżkowały mniej niż pozostałych graczy - komentuje prezes KUPS.
Sebastian Knapik, wiceprezes spółki Sokpol, która jest czołowym producentem napojów i soków pod markami własnymi w Polsce i regionie, przyznał ostatnio na łamach naszego serwisu, że sytuacja tego typu firm wcale nie jest optymistyczna, ponieważ marki własne są najbardziej czułe na zmiany cen, które spółka musi dokonywać ze względu na drożejące surowce. - Dla przykładu - cena soku pomarańczowego, który produkujemy na półce wzrosła o około 1 zł w ciągu ostatniego roku. Pracujemy na coraz mniejszych marżach i możemy liczyć na niższe zyski. Dużo wyższe ceny sprawiają również, że nasi klienci (sieci handlowe) zamawiają też coraz mniej towaru, szczególnie soków 100 proc. - skomentował.
Czytaj także:
komentarze (0)