Prezes KUPS: W 2009 r. sprzedaż soków wzrosła o 20 proc. To efekt skutecznej promocji
W 2009 r. rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych (SNNN) zanotował niewielki spadek. Na tym tle pozytywnie wyróżniały się soki. - Wolumen ich sprzedaży wzrósł bowiem o 20 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków.

Wartość rynku rosła trochę wolniej, zwiększyła się bowiem o 15 proc.
- Tak duże wzrosty, mimo kryzysu, możemy tłumaczyć przede wszystkim rosnącą świadomością konsumentów - przyznaje prezes Pawlak. - Widać, że kampanie promocyjne, m.in. organizowana przez KUPS "5 porcji owoców, warzyw lub soku" przynoszą efekty - dodaje.
Można przypuszczać, że to właśnie dzięki coraz lepszej edukacji społeczeństwa w zakresie zdrowego odżywiania, nie zmieniła się wartość segmentu napojów niegazowanych. Mimo że w 2009 r. wolumen sprzedanych napojów zmalał o ponad 3 proc.
- Producenci czują nacisk ze strony konsumentów na coraz wyższą jakość produktów. Zwiększają więc udział soków w napojach, ograniczają ilość innych dodatków. To wszystko kosztuje. Być może to powoduje wzrost cen w całej kategorii - zauważa prezes KUPS.
Największe spadki w całej branży SNNN zanotowały nektary. Zarówno wolumen jak i wartość tego rynku skurczył się o 9 proc.
