Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Mieszka: Na razie skupimy się na wzroście organicznym, w przyszłości rozważymy różne scenariusze

Po połączeniu z Vilniaus Pergale Mieszko zamierza skupić się na wzroście organicznym, planuje także specjalizację zakładów w grupie. - W przyszłości będziemy rozważać różne scenariusze rozwoju, ale najpierw chcemy zakończyć integrację z Pergale, która potrwa do połowy 2012 roku - mówi prezes Mieszka Marek Malinowski.

Prezes Mieszka: Na razie skupimy się na wzroście organicznym, w przyszłości rozważymy różne scenariusze
Marek Malinowski, prezes Mieszka: Chcemy być silnym regionalnym graczem

Prezes zaznacza, że dalsze plany rozwoju będą uzależnione od możliwości finansowych spółki.

- Wszystko w miarę naszych możliwości finansowych. Musimy najpierw zakończyć integrację z Pergale, która myślę, że potrwa jeszcze do połowy 2012 roku - mówi Marek Malinowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Pierwszą przesłanką do inwestycji jest racjonalność biznesowa. Jesteśmy spółką giełdową, a więc zależy nam na tym, by zarabiać dla akcjonariuszy. Dlatego poziom inwestycji musi być ściśle skorelowany z niezagrożonym wynikiem i stałą dynamiką rozwoju firmy. Nie przewidujemy żadnych inwestycji, które by wykraczały poza możliwości finansowe spółki - dodaje.

Prezes Mieszka jest przekonany o tym, że przejęcie Vilniaus Pergale będzie korzystne dla spółki, ze względu na liczne efekty synergii.

- Obie firmy operują w bardzo podobnych kategoriach produktów. Ponadto Pergale to firma nowoczesna, posiadająca ciekawe i innowacyjne produkty, podobnie jak Mieszko. Tak więc z marketingowego punktu widzenia, integracja podobnych strategii wydaje się łatwiejsza i korzystniejsza - mówi prezes.

Innym elementem jest uzupełnienie dystrybucji w obu firmach. Zdaniem Marka Malinowskiego, system dystrybucji w Polsce i na Litwie bardzo się różnią, jednak możliwe jest wykorzystanie przez spółki nawzajem swoich kanałów dystrybucji.

- Na rynku litewskim dominuje kanał nowoczesny, ale biorąc pod uwagę, iż Vilnius Pergale jest liderem w wielu kategoriach, daje to szanse skutecznego wprowadzenia nowych produktów na przykład z oferty Mieszko. Podobnie w przypadku rynku polskiego, Mieszko ze swoją silną dystrybucją jest w stanie sprzedawać nowe produkty - tłumaczy prezes.

Ponadto, Mieszko może wykorzystać swoje kontakty handlowe do sprzedaży produktów Pergale na rynkach zagranicznych.

- Mieszko od kilku lat jest bardzo silnym graczem eksportowym, dlatego też dostrzegamy dużą szansę na wykorzystanie swojej wiedzy i kontaktów handlowych w dalszym rozwoju sprzedaży. Tym bardziej, że marka Pergale jest dobrze odbierana przez klientów zagranicznych - mówi Marek Malinowski.

I dodaje, że pomiędzy spółkami zachodzą także duże synergie produkcyjne.

- Mamy kategorie wyrobów, które produkowane są na tych samych lub podobnych liniach. To pozwoli na lepsze wykorzystanie istniejących mocy produkcyjnych i w konsekwencji poprawę produktywności - mówi.

więcej informacji:

Marek Malinowski RSS ALERT    /    Mieszko RSS ALERT    /    Vilniaus Pergale RSS ALERT    /    TB Investicija RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • pompa 2011-04-28 10:51:05
    Prezes Mieszka powtarza się po bylym Prezesie Panu Marku Moczulskim. To Pan Marek Moczulski uratowal firme Mieszko a kazdy nastepny z prezesow spija tylko smietanke.
  • zokr 2011-04-30 10:47:12
    Moczulski to była klasa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!