Prezes Mieszka: Na razie skupimy się na wzroście organicznym, w przyszłości rozważymy różne scenariusze
Po połączeniu z Vilniaus Pergale Mieszko zamierza skupić się na wzroście organicznym, planuje także specjalizację zakładów w grupie. - W przyszłości będziemy rozważać różne scenariusze rozwoju, ale najpierw chcemy zakończyć integrację z Pergale, która potrwa do połowy 2012 roku - mówi prezes Mieszka Marek Malinowski.

Prezes zaznacza, że dalsze plany rozwoju będą uzależnione od możliwości finansowych spółki.
- Wszystko w miarę naszych możliwości finansowych. Musimy najpierw zakończyć integrację z Pergale, która myślę, że potrwa jeszcze do połowy 2012 roku - mówi Marek Malinowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
- Pierwszą przesłanką do inwestycji jest racjonalność biznesowa. Jesteśmy spółką giełdową, a więc zależy nam na tym, by zarabiać dla akcjonariuszy. Dlatego poziom inwestycji musi być ściśle skorelowany z niezagrożonym wynikiem i stałą dynamiką rozwoju firmy. Nie przewidujemy żadnych inwestycji, które by wykraczały poza możliwości finansowe spółki - dodaje.
Prezes Mieszka jest przekonany o tym, że przejęcie Vilniaus Pergale będzie korzystne dla spółki, ze względu na liczne efekty synergii.
- Obie firmy operują w bardzo podobnych kategoriach produktów. Ponadto Pergale to firma nowoczesna, posiadająca ciekawe i innowacyjne produkty, podobnie jak Mieszko. Tak więc z marketingowego punktu widzenia, integracja podobnych strategii wydaje się łatwiejsza i korzystniejsza - mówi prezes.
Innym elementem jest uzupełnienie dystrybucji w obu firmach. Zdaniem Marka Malinowskiego, system dystrybucji w Polsce i na Litwie bardzo się różnią, jednak możliwe jest wykorzystanie przez spółki nawzajem swoich kanałów dystrybucji.
- Na rynku litewskim dominuje kanał nowoczesny, ale biorąc pod uwagę, iż Vilnius Pergale jest liderem w wielu kategoriach, daje to szanse skutecznego wprowadzenia nowych produktów na przykład z oferty Mieszko. Podobnie w przypadku rynku polskiego, Mieszko ze swoją silną dystrybucją jest w stanie sprzedawać nowe produkty - tłumaczy prezes.
Ponadto, Mieszko może wykorzystać swoje kontakty handlowe do sprzedaży produktów Pergale na rynkach zagranicznych.
- Mieszko od kilku lat jest bardzo silnym graczem eksportowym, dlatego też dostrzegamy dużą szansę na wykorzystanie swojej wiedzy i kontaktów handlowych w dalszym rozwoju sprzedaży. Tym bardziej, że marka Pergale jest dobrze odbierana przez klientów zagranicznych - mówi Marek Malinowski.
I dodaje, że pomiędzy spółkami zachodzą także duże synergie produkcyjne.
- Mamy kategorie wyrobów, które produkowane są na tych samych lub podobnych liniach. To pozwoli na lepsze wykorzystanie istniejących mocy produkcyjnych i w konsekwencji poprawę produktywności - mówi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.