• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Wawela: Drogie surowce przyspieszą konsolidację na rynku słodyczy

Zmiany na rynku surowców przyspieszą zachodzące w branży słodyczy procesy konsolidacji oraz będą miały wpływ na wielkość rynku - uważa prezes Wawela Dariusz Orłowski.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2011, 12:45
Prezes Wawela: Drogie surowce przyspieszą konsolidację na rynku słodyczy

Spółka podsumowała wyniki za pierwszy kwartał 2011 roku. Przychody Wawel SA zwiększyły się w tym okresie o 21 proc., do 108,2 mln zł, z 89,3 mln zł osiągniętych w pierwszym kwartale 2010 roku. Zysk netto wzrósł do niemal 15 mln zł, z 12,2 mln zł osiągniętych w pierwszym kwartale 2010 roku.

- Ostatnie miesiące w branży spożywczej to dość burzliwy okres, głównie z uwagi na wysoką dynamikę wzrostu cen surowców. Patrząc na podsumowanie I kwartału możemy powiedzieć, że miały one wpływ na nasze wyniki - mówi Dariusz Orłowski.

- Mamy to szczęście, że w Polsce wzrost rynku w najbliższych latach raczej nie jest zagrożony, co wynika między innymi z niskiego wciąż spożycia czekolady w porównaniu do krajów Europy Zachodniej - dodaje.

W 2011 roku Wawel planuje wprowadzenie szerokiej gamy nowości produktowych.

W ostatnim czasie na rynku pojawiły się produkty z oferty wiosennej, takie jak: czekolada nadziewana o smaku czarnej porzeczki, cukierki chrupanka krakowska oraz cukierki jogurtowe oraz czekoladki nadziewane Wódka Gorzka.

Przeczytaj także:

Wawel: Nowe moce pozwolą nam na rozwój produkcji przez 2-3 lata

Wawel wyda w ciągu roku na inwestycje co najmniej 25 mln zł  

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • smok 2011-05-13 20:41:11

    TO OTO WZORCOWA SPÓŁKA CUKIERNICZA, ROŚNIE JAK NA DROŻDŻACH, WYPŁACA DYWIDENDĘ, PRZEJRZYSTA STRUKTURA, JEST LEPSZA OD KONKURENCJI, MARKA NIEZMIENNA OD LAT. PRAWDZIWA TRADYCJA CO W TEJ BRANŻY NIEZWYKLE ISTOTNE. SŁODKI WAWEL TO WZÓR DLA INNYCH.

    Odpowiedz
  • BRAWO 2011-05-14 09:44:19

    Zgodzę się w 100% z przedmówcą, i jakość od lat taka sama- czyli rewelacyjna- najlepsza jakość czekolady na rynku.

    Odpowiedz
  • znawca 2011-06-29 23:15:54

    A dla mnie jedno wielkie G!!!!!!!

    Odpowiedz
  • ryba 2011-06-30 09:21:18

    Ja ogólnie zachwycona smakiem czekolady nie jestem, ale praliny - a w szczególności białe Michałki - są wprost rewelacyjne!!! Zgadzam się również ze \"smokiem:, że to pod niektórymi względami firma, która może byc przedstawiana jako WZÓR DLA INNYCH:) Zauważmy, że pomimo wpadek z robakami w kasztankach i później jeszcze w jakiś cukierkach... firma nie dość, że na rynku pozostała, to jeszcze nieźle się rozwinęła!!! Myślę, że wpływ na całokształt miała i ma całkiem fajna, ekspresyjna i przyjemna reklama (Bravo marketingowcy), jak ostatnio mozna zauważyć rozwój portfolio produktowego i przede wszystkim zaryzykowanie i podpisanie w odpowiednim czasie umowy z Biedronką (a być może nawet z innymi sieciami o czym nie wiem:) na produkcję dla nich słodyczy Magnetic, ale z wyraźnie zaznaczonym również logo WAWEL! Podejrzewam, że taka Biedronka kupuje od Wawela tony słodyczy - czyli Wawel ma kase, która może zainwestować w swój rozwój! A poza tym, co równie ważne, przez Biedronkę przewija się taka masa ludzi, że Wawel umocnil sobie dzięki temu obecność marki w świadomości konsumentów... Brawo Wawel!!! Congratulations!!!!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!