Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Wawelu: Sieci handlowe mają coraz silneijszą pozycję na rynku FMCG

W 2009 r. głównym odbiorcą wyrobów spółki Wawel były sieci handlowe. W 2008 r. ich udział w sprzedaży giełdowej firmy wynosił 42 proc., a w ubiegłym roku wzrósł do 45 proc. Poza tym z 47 do 42 proc. spadły udziały hurtowni. Prezes Wawelu Dariusz Orłowski zaznacza, że nominalnie przychody rosły ze wszystkich segmentów, a ogółem obroty zwiększyły się o niemal 23 proc., do 313,3 mln zł - informuje Parkiet.

Prezes Wawelu: Sieci handlowe mają coraz silneijszą pozycję na rynku FMCG

Prezes spółki Wawel potwierdza, że sieci handlowe mają coraz silniejszą pozycję na rynku FMCG. W 2009 r. wzrost tego segmentu wobec handlu tradycyjnego wynikał głównie ze zwiększenia liczby supermarketów.

Jak czytamy w Parkiecie prezes Wawelu twierdzi, że należy się spodziewać, że udział sieci w przychodach spółki będzie wzrastał, co nie powinno odbić się negatywnie na jej rentowności. Dariusz Orłowski, prezes Wawelu, przyznaje, że sama marża na sprzedaży do hiper- i supermarketów jest nieco niższa niż w przypadku handlu tradycyjnego, ale jednocześnie niższe są koszty dotarcia do klienta, bo w sieciach Wawel może kontrolować drogę do ostatecznego odbiorcy za mniejsze pieniądze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

Dariusz Orłowski RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!