Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Zbyszka: Przejęcie Tradisu przez Eurocash nie dobre dla mniejszych producentów

Ten rok będzie niósł też wiele zmian opatrzonych konsolidacją kanałów dystrybucyjnych. Dziś już wiemy, że przejęcie Tradisu przez Eurocash nie było dobrym rozwiązaniem dla producentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Zbigniew Bojanowicz, prezes zarządu spółek Zbyszko Company i Zbyszko Bojanowicz.

Prezes Zbyszka: Przejęcie Tradisu przez Eurocash nie dobre dla mniejszych producentów
Zbigniew Bojanowicz, prezes zarządu spółek Zbyszko Company i Zbyszko Bojanowicz; Fot. ŻelaznaStudio

Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 25-02-2012, 17:05

- Im większa firma, tym skuteczniej będzie mogła wywierać presje na dostawców i może mieć większe oczekiwania. Tylko ci najsilniejsi będą mogli stawić czoła gigantom - dodaje Zbigniew Bojanowicz.

Zwraca uwagę, że polska branża napojowa to w większości biznesy rodzinne i wielu właścicieli przecenia swoje możliwości rywalizacji na rynku.

- Na rynku handlowym  istnieją aktualnie dwie silne struktury - Eurocash oraz dyskonty, które pretendują do miana supermarketów, ale są oparte w większości o marki prywatne. To bardzo duże zagrożenie dla polskich sklepów oraz producentów - dodaje prezes Zbyszka.

Firma Zbyszko obecna jest zarówno w handlu tradycyjnym (ponad 60 proc.), jak i nowoczesnym (35 proc.), ale poza najsilniejszymi dyskontami (w tych mniejszych sieciach dyskontowych jest obecna z 2-3 produktami). Ponadto w okresie lata napoje Zbyszko bywają dostępne w największych sieciach dyskontowych.

- Zatem nie jesteśmy zbyt silnie uzależnieni ani od sieci nowoczesnych, ani od Eurocashu. Mamy wielu innych partnerów ogólnopolskich w każdym województwie. Dlatego pokrycie naszymi produktami jest bardzo zrównoważone na terenie całego kraju - tłumaczy Zbigniew Bojanowicz.

Jak dodaje, w ostatnim czasie Eurocash poniósł ogromne koszty na akwizycje. - Było to spore obciążenie dla spółki, dlatego może być teraz agresywna w swoich działaniach żądając od producentów więcej niż to uzasadnione. Zbyszko ma więc przeciwwagę w postaci innych, typowo polskich partnerów. Daje nam to bezpieczeństwo - podsumowuje nasz rozmówca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Bojanowicz RSS ALERT    /    Zbyszko RSS ALERT    /    Zbyszko Bojanowicz RSS ALERT    /    Zbyszko Company RSS ALERT    /    Tradis RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!