Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes ZPPPS: W tym roku nie jest wykluczony niewielki spadek rynku alkoholi mocnych

Nie ma szans na znaczące zwiększenie rynku alkoholi mocnych, dopóki nie nastąpi poprawa sytuacji ekonomicznej Polaków - uważa Leszek Wiwała, prezes ZP PPS. Jego zdaniem, rynek nie zanotuje w tym roku dużego wzrostu, może nawet lekko spaść.

Prezes ZPPPS: W tym roku nie jest wykluczony niewielki spadek rynku alkoholi mocnych
Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego

- Należy zakładać, że nie będziemy świadkami dużego wzrostu sprzedaży. Wynika to z dość wysokich cen mocnych trunków, spowodowanych dużym obciążeniem podatkowym, oraz konkurencją ze strony szarej strefy - mówi Leszek Wiwała w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Oczywiście zainteresowanie konsumentów napojami alkoholowymi, zwłaszcza tymi legalnymi, jest także mocno uzależnione od ogólnej sytuacji ekonomicznej. Dopóki nie nastąpi jej znacząca poprawa, nie ma szans na znaczące zwiększenie rynku - dodaje.

Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, w tym roku cały rynek napojów spirytusowych będzie się rozwijał w niewielkim stopniu lub wręcz nieznacznie kurczył.

- Wśród ekspertów zajmujących się branżą napojów spirytusowych zdania co do przyszłości rynku są podzielone. Mówi się zarówno o możliwości minimalnego wzrostu, jak i o spadku rzędu 1 proc. - mówi Leszek Wiwała.

I dodaje, że w najbliższym czasie na znaczeniu mogą szybko zyskiwać niektóre kategorie alkoholi. Dotyczy to zwłaszcza whisky, której sprzedaż urośnie prawdopodobnie o kilkanaście procent.

- W przewidywalnej perspektywie kilku czy kilkunastu lat whisky nie zagrozi jednak wódce jako najpopularniejszemu napojowi spirytusowemu w naszym kraju - podkreśla nasz rozmówca.

Jego zdaniem, nie można wykluczyć dużych zmian udziałów poszczególnych producentów w rynku napojów spirytusowych.

- Jak mogliśmy się przekonać w ciągu ostatnich kilku lat, dobry pomysł na trunek połączony z odpowiednią promocją i siecią sprzedaży może przynieść spore sukcesy oraz uznanie konsumentów - mówi Leszek Wiwała.

- W 2011 r. zapewne wielu producentów, zarówno dużych jak i małych firm, będzie wprowadzało kolejne nowości, licząc na powtórzenie sukcesu, który stał się udziałem kilku czystych wersji wódek smakowych - dodaje.

Czytaj także:

Prezes ZP PPS: Spożycie wódek czystych w Polsce pozostanie większe niż wódek kolorowych, odwrotnie iż w Unii

Eksport wódki wzrósł o 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Leszek Wiwała RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    napoje spirytusowe RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    wódka czysta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.159.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!