• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes ZPR: Producenci ryb potrzebują więcej promocji, mniej biurokracji

- Ministerstwo Rolnictwa nie było w stanie zabezpieczyć interesów producentów ryb już przy wchodzeniu do Unii. Trudno tu kogoś winić. Ale dziś borykamy się z konsekwencjami tego, że hodowla ryb nie jest traktowana jako gałąź rolnictwa - mówi Krzysztof Karoń, prezes Związku Producentów Ryb.
  • Autor: Małgorzata Klejn, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-01-2009, 10:11
Prezes ZPR: Producenci ryb potrzebują więcej promocji, mniej biurokracji

Obecnie producent jest pod presją handlujących rybami. Są duże trudności ze zbytem - mimo zwyżki kosztów produkcji cena karpia stoi w miejscu. Rosną ceny pasz, prądu, pracy - a my tracimy. Po upadku Centrali Rybnej głównym odbiorcą ryb są hipermarkety. Zależy im by karp był maksymalnie tani. Sieci małych sklepów rybnych, nasz drugi odbiorca, robią wszystko by się utrzymać i próbują windować ceny. Są sytuacje gdy różnice cenowe są naprawdę drastyczne.

Akcja karpiowa, maksymalna sprzedaż, to 5-6 dni w roku. Struktury handlu karpiem wyglądają tak - 80% karpia to sprzedaż "wigilijna".
Popyt poza tym okresem jest mały; najmniejszy w styczniu, lutym.

Ogólnie 20 proc. to sprzedaż poza Wigilią czyli dwu-trzytygodniowym okresem sprzedaży przedświątecznej. Potrzebna jest oczywiście promocja. W kraju nie ma obecnie produktu, którego nie trzeba promować. Problem z karpiem polega też na tym, że jest to ryba trudna, przygotowanie jej wymaga wiele pracy. Natomiast młodzi, aktywni zawodowo ludzie poszukują półproduktów, nie ma takich gospodarstw domowych jak kiedyś, że gospodyni, poświęcała wiele czasu na przygotowanie obiadu. Karp jest drogi, bo jego hodowla trwa trzy lata i czas generuje koszty. Gdy rybę niemal całkowicie przetwarza się w gospodarstwie domowym - nie ponosimy kosztów tej pracy. Jeżeli zaś do produkcji -dołożymy filetowanie - zrobi się niesłychanie kosztowny w stosunku do ryb morskich. Ilość spożycia ryb przez Polaków jest bardzo niska. Potrzebujemy więcej promocji, mniej biurokracji.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!