Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Producenci napojów powinni śledzić dane dotyczące zdrowia Polaków

Choć to paradoks, cukrzyca i otyłość tworzy silny fundament dla producentów napojów bezcukrowych. Diabetycy to grupa, która stale się powiększa, oczekując jednocześnie wyrobów spełniających jej potrzeby. Dotychczas polscy producenci nie wychodzili przed szereg - oferta napojów dla diabetyków jest bardzo uboga. Zważając jednak na coraz liczniejszą grupę osób cierpiących na nadwagę czy cukrzycę, będą musieli stawić czoła wyzwaniu i nie tyle konkurować z m.in. Cola Zero, co utworzyć całkiem nowy trend.

Producenci napojów powinni śledzić dane dotyczące zdrowia Polaków
fot. www.colawp.com

Raport przygotowany przez University of Chicago wykazał, że w ciągu najbliższych 25 lat ilość diabetyków w USA niemal podwoi się - z 23,7 mln w 2009 r. do 44,1 mln w 2034. W tym samy okresie wydatki na leczenie diabetyków wzrosną prawie trzykrotnie z 113 mld USD do 336 mld USD. Tymczasem w Polsce szybko gonimy kraje wysoko uprzemysłowione. Według prof. Mieczysława Jarosza nadwaga występuje w przypadku 41 proc. mężczyzn, 30 proc. kobiet i 8 proc. dzieci, otyłość dotyka 16 proc. mężczyzn, 20 proc. kobiet i 5 proc. dzieci. Zjawisko nadwagi i otyłości w Polsce stale rośnie, a szczególnie niepokojące jest w przypadku dzieci i młodzieży. Leczenie otyłości i jej powikłań pochłania w Polsce 21 proc. budżetu przeznaczonego na ochronę zdrowia, tj. ponad 11 mld zł. Również skala zachorowań na cukrzycę w ostatnich latach jest coraz bardziej niepokojąca. Zapadalność wzrosła z 6,3 przypadków na 100 000 osób na rok w latach siedemdziesiątych do poziomu 9,3 na początku obecnego wieku.

Dla producentów napojów to wyzwanie, by rozwijać się w nowym dla siebie kierunku. Pierwsze napoje bezcukrowe w USA (No Kal w Nowym Jorku) powstały na początku lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku z myślą o diabetykach. Co niektórych zaskoczy, nie była to innowacja Coca-Coli czy Pepsi-Coli. Właśnie napoje ligth tych firm w Polsce kierowane są obecnie zwłaszcza do młodych kobiet i mężczyzn. Warto zwrócić uwagę, że oba koncerny jak ognia unikają kojarzenia tych napojów z kontekstem medycznym, mimo że pierwsza bezcukrowa cola Coca-Coli nazywała się TAB - co dawało wyraźne skojarzenie z tabletką.

A może któryś z polskich producentów napojów pokusi się o dobry napój adresowany dla diabetyków i otyłych? To paradoks, ale w tym przypadku byłaby to istotna innowacja napojowa, podobnie jak TAB w 1963 r. w USA!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

napoje funkcjonalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!