• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Producenci toczą bój o rynek herbat mrożonych

Z roku na rok w Polsce rośnie spożycie herbat mrożonych (tzw. ice tea). Coraz więcej nowych marek wchodzi na ten rynek, a dotychczasowi liderzy nie chcą ustępować im miejsca, wprowadzając innowacje i nowości produktowe.
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2012, 14:17
Producenci toczą bój o rynek herbat mrożonych
Źródło fot.: mocca.bialystok.pl

Z danych Nielsena wynika, że w okresie czerwiec'11-maj'12 konsumenci zakupili 178,201 mln litrów herbaty mrożonej, wydając 500,19 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, sprzedaż tych produktów pozostała stabilna w ujęciu wartościowym (1 proc. wzrostu), natomiast pod względem wolumenu wzrosła o 2,5 proc.

Rynkowymi liderami kategorii herbat mrożonych są Coca-Cola (marka Nestea Ice Tea) oraz PepsiCo (Lipton Ice Tea). Jeszcze do obecnego sezonu spały one spokojnie, gdyż oprócz herbat mrożonych marek własnych sieci handlowych oraz produktów o mniejszych udziałach (np. ice tea marki Costa od Horteksu oraz Ariva od Zbyszko Company), nie miały konkurentów mogących zagrozić ich pozycji. W 2012 r. o rynek postanowiły zawalczyć dwa duże przedsiębiorstwa: Maspex oraz Hoop.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • asdasd 2012-07-06 17:54:05

    NEXT jest niesmaczny :/ ja tylko Nestea przełknę, tropical smaczny jest

    Odpowiedz
  • smakosz 2012-07-06 22:02:04

    piłem Pick Wicka :) smak rewelacyjny moim zdaniem lepszy niż Lipton czy Nestea, warto spróbować.

    Odpowiedz
  • skat 2012-07-10 07:56:45

    Stosowany do słodzenia glikozyd stewiolowy nie jest słodzikiem naturalnym. Stewia, to roślina , z której jest otrzymywany, nie można jednak deklarować, że jest naturalny .

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!