• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Producent Żołądkowej zyskuje kosztem CEDC i Sobieskiego

Polmos Lublin pod rządami amerykańskiego funduszu Oaktree w ciągu półtora roku znacznie poprawił swoją pozycję rynkową. Jeszcze na kilka miesięcy przed wycofaniem z giełdy w maju 2007 roku. Udziały spółki w polskim rynku wódki wyniosły ok. 10 proc. Obecnie zbliżają się do 20 proc. - czytamy w Parkiecie.
  • Autor: Parkiet
  • Data: 12-12-2008, 09:31

Wydaje się, że ten bardzo szybki wzrost Polmos Lublin zawdzięcza przede wszystkim wprowadzeniu na rynek białej wódki pod marką Żołądkowa Gorzka. Do tego czasu dostępna była tylko w wersji kolorowej, a jej udział w rynku wnosił 5,7 proc. Dawało to marcie Żołądkowa Gorzka czwarte miejsce wśród wszystkich wódek sprzedawanych w kraju i pozycję zdecydowanego lidera wśród wódek kolorowych (ponad 35 proc.).

Obecnie kolorowa Żołądkowa ma 7,7 proc. udziałów w rynku (licząc wartościowo), a jej wersja czysta w ciągu zaledwie roku od wprowadzenia uzyskała 6,5 proc. udziałów. Łącznie więc marka Żołądkowa Gorzka ma 14,2 proc. udziałów w polskim rynku (dane do końca października). Oznacza to, że stała się najczęściej kupowanym mocnym alkoholem, wyprzedzając wytwarzanego w Polmosie Białystok (grupa CEDC) Absolwenta. Jego udziały z kolei spadły z ok. 14 proc. przed półtora rokiem do około 12,5 obecnie. Marka Żołądkowa wyprzedziła też Starogardzką produkowaną przez Sobieskiego i Bolsa (CEDC).

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!