Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Producentom słodyczy brakuje odwagi w komunikacji marketingowej z rynkiem

Mam wrażenie, że firmy cukiernicze w Polsce, podobnie jak wiele firm z innych branż, działają mało odważnie, rzadko wychodzą "do przodu" aktywnie komunikując się z rynkiem. Wyjątkiem są oczywiście największe firmy produkujące słodycze, które bardzo starannie planują swoje działania angażując w nie mnóstwo czasu i pieniędzy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Ciszek, Head of Brand PR Department w On Board Public Relations.

Producentom słodyczy brakuje odwagi w komunikacji marketingowej z rynkiem

Kryzys przekłada się na wszystkie wydatki, w tym marketingowe. - To naturalne, bo wydatki na promocję są traktowane jako koszt, dodatkowy balast. To błąd. Dobre działania marketingowe to inwestycja, która powinna i może przynosić duży zwrot w postaci wzrostu lub choćby utrzymania poziomu sprzedaży. Niestety wymaga to planowania w dłuższej perspektywie, na co niestety nie stać każdego - mówi Dorota Ciszek. - W dużych koncernach budżety są starannie planowane zwłaszcza w czasie kryzysu. Budżety wydawane jeszcze w zeszłym roku na reklamę prasową, w bieżącym roku przenoszone były na inne media, TV i Internet i działania PR - dodaje.

Przekaz marketingowy to obietnica. Obietnica zaspokojenia potrzeby, którą ma określona grupa konsumentów. - Jeden produkt może spełniać różne potrzeby. Słodycze raz mogą być wyrazem miłości, a innym razem - sposobem na miłe spędzenie czasu. Każdy producent stara się znaleźć własne drogi. Na przykład Wedel odnosi się do przyjemności, pozostawiając tradycję w tle. W tym samym czasie producenci batonów energetycznych podkreślają ich skuteczność adresując przekaz do sportowców - tłumaczy przedstawicielka On Board PR. - Oczywiście grupa odbiorców determinuje też użyte metody komunikacji. Inaczej trafimy do młodzieży, a inaczej do matek chcących zrobić przyjemność dzieciom - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dorota Ciszek RSS ALERT    /    On Board PR RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!