Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prokuratura bada, czy samochody służbowe browarów nie reklamują piwa

Funkcjonariusze w całej Polsce zajmują się ściganiem samochodów przewożących piwo. Ktoś doniósł, że znakami firmowymi browarów, namalowanymi na karoserii, nielegalnie reklamują alkohol na polskich drogach - informuje gazeta.pl.

Prokuratura bada, czy samochody służbowe browarów nie reklamują piwa
fot. za: tiry.arbiter.pl

Autor: gazeta.pl
Data: 03-02-2010, 10:32

Według zawiadomienia, browar Okocim miał dopuścić się przestępstwa, reklamując na swoich samochodach alkohol bez ostrzeżenia o jego szkodliwości dla zdrowia. Grozi za to kara grzywny od 10 tys. do 500 tys. zł. Doniesienie złożyła prywatna osoba, prokuratura nie ujawnia jej tożsamości. Nieoficjalnie gazeta dowiedziała się, że chodzi o aktywnego działacza antyalkoholowego, który walczy z wszelkimi formami reklamy mocniejszych trunków, jak szyldy browarów na pubach, parasole w kawiarnianych ogródkach z nazwami marek alkoholi czy właśnie z firmowe samochody rozwożące piwo.

- Jesteśmy zdziwieni zaangażowaniem wymiaru sprawiedliwości na taką skalę w tego typu sprawę. Mamy opinie prawne przemawiające na naszą korzyść, że napisy na naszych samochodach służbowych nie łamią prawa - zapewnia Gazetę Wyborczą Melania Popiel, rzeczniczka firmy Carlsberg Polska.

Sprawa budzi zainteresowanie całej branży reklamowej. - Wątpliwości jest wiele. Wymiar sprawiedliwości musi rozstrzygnąć czy samochód służbowy jest nośnikiem reklamy, czy środkiem transportu. A jeśli nośnikiem reklamy, to czy cały samochód, czy tylko jego boki. Czy reklamą jest nazwa piwa, czy znak firmowy. To bardzo skomplikowana sprawa. Ja osobiście uważam, że samochód służbowy browaru to przede wszystkim środek transportu - mówi dziennikarzom gazeta.pl Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Rady Reklamy, stowarzyszenia dbającego o zachowanie standardów etycznych w reklamie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (2)

  • maciek 2010-02-04 09:31:47
    urządzenie którego głównym przeznaczeniem nie jest reklama (np. samochód, parasol, lodówka, rollbar), nie powinno być uznawane za nośnik reklamy.
  • Max 2010-02-04 22:31:49
    Czyli jak założę koszulkę z reklamą piwa, bez tej idiotycznej informacji o szkodliwośći to nie będę mógł wyjść z domu tak ? Co za chory kraj ....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.112.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!