Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim

Na temat rozbudowy zakładu w Dobczycach, planów dotyczących inwestycji na Ukrainie, rozbudowy sieci salonów firmowych i prognoz co do rynku słodyczy rozmawiamy z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim.

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim
Prezes Wawela Dariusz Orłowski

Spółka jest w trakcie dużej inwestycji, w rozbudowę zakładu w Dobczycach. Na jakim etapie jest ta inwestycja i kiedy się zakończy?

Inwestycja rozpoczęła się w zeszłym roku i zakończy się na początku 2012 roku. Kończymy rozbudowę hali produkcyjnej, jesteśmy w trakcie zamawiania wyposażenia, czyli maszyn i urządzeń. Jedne z nich chcemy zakupić pod koniec pierwszego półrocza, a drugie pod koniec roku.

Wydatki na inwestycje w rozbudowę zakładu wyniosą około 25 mln zł i będą pochodziły ze środków własnych. Nie będziemy z tym mieć problemów, gdyż generujemy gotówkę na bieżąco.

Czy nowe linie produkcyjne pozwolą na stosowanie nowych technologii lub wprowadzanie nowych produktów?

Na pewno nowe linie dadzą nam nowe możliwości. Nie chcę mówić więcej, bo konkurencja śledzi tę inwestycję.

Czy spółka planuje jeszcze inne inwestycje, np. akwizycje?

Przewidujemy tylko organiczne inwestycje, we własny zakład. Cały czas dementuję pogłoski o akwizycjach. Nie znaczy to, że nie jesteśmy zainteresowani akwizycjami, ale nic się nie dzieje w tym temacie.

Czy zwiększone moce przełożą się wprost na wzrost sprzedaży? Spółka notuje wzrosty wyników w 2010 roku. A jak będzie w tym roku?

Inwestujemy z myślą, by wzrosła sprzedaż, ale nie mogę się wypowiadać, o ile może wzrosnąć.

Myślę, że wyniki w 2011 roku będą lepsze niż w roku ubiegłym. Chcemy też, przy większych przychodach przynajmniej utrzymać ten poziom rentowności, który osiągamy obecnie.

Ile Wawel wyda w tym roku na marketing?

Wydatki na marketing proporcjonalnie wzrosną do wzrostu przychodów, to jest trend, który trwa od wielu lat i w tym roku nie będzie dużych zmian. Na wydatki marketingowe przeznaczamy około 5 proc. przychodów. W tym roku będzie podobnie.

Planujemy wiele akcji marketingowych, cały czas jesteśmy aktywni na każdym etapie dystrybucji, także jeśli chodzi o media. W tym roku w tym obszarze nie będzie zmian, aktywność będzie bardzo podobna. To daje efekty od wielu lat i na pewno będziemy to kontynuować.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

Dariusz Orłowski RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Łasoszczi RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • K6 2011-04-10 07:19:05
    Panie Prezesie..... czyżby zapomniał Pan o sieci BIEDRONKA?
  • KDSKK 2011-05-01 12:25:55
    Biedronka to nie są produkty z segmentu private labels. Private label to produkty tworzone TYLKO dla danej sieci. Czy Twoim zdaniem K6 Danusia, Krówka czy Trufle są produktami dostępnymi tylko w Biedronce?
  • ja 2011-05-01 18:34:23
    KDSKK- czyli według Twojej definicji żadna z Firm nie produkuje Private label- przecież Otmuchów np. produkuje dla Biedronki mleczko, żelki- pod inna nazwą i opakowaniem, te same produkty można dostać w sklepach sygnowane marką Otmuchów...więc jest to rynek Private label czy nie?
  • an 2011-05-02 10:19:34
    Jeśli piszesz o marce Magnetic, która jest dostępna w Biedronce to nie jest to private labals. Owszem, produkty te występują w sieciach jako Wawel, ale marka Magnetic to wypuszczenie na rynek dyskontowy kilku produktów z kilku firm (Wawel, Jutrzenka, Odra itp). Takie jest moje zdanie ale nie czuje się na tyle mocny w tej branzy, zeby sie w 100% podpisac pod tym.
  • ja 2011-05-03 10:26:27
    Markę Private Labels można różnie interpretować- definicja jest jedna- produkt pod nazwą\\marką danego dyskontu- czyli wszystkie wyroby produkowane dla Biedronki przez Wawel są marką Private Labels- dzięki nowemu opakowaniu i nazwie Magnetic...Klient powinien mieć gwarancję, że kupując produkt z sektora Private Label kupuje produkt tak samo pełno wartościowy, jak ten kupiony w marce prywatnej producenta, a jego niższa cena wynika ze zdecydowanie wyższej siły nabywczej, jaką dają hipermarkety. Większość produktów sprzedawanych jako Privete Label nie posiada odrębnych receptur, a tym samym ich jakość jest tak samo wysoka jak produktów pod marką producenta\" – Firma Praliny Łużyckie w swojej ofercie ma np bombonierki Delicious Chocolate i te same bombonierki są sprzedawane pod marką Biedronki- Serenada...i jest to marka własna. Są też Firmy, które produkują wyroby na odrębnych recepturach- również marka własna.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!