Przeczytaj cały wywiad z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim
Na temat rozbudowy zakładu w Dobczycach, planów dotyczących inwestycji na Ukrainie, rozbudowy sieci salonów firmowych i prognoz co do rynku słodyczy rozmawiamy z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim.

Spółka jest w trakcie dużej inwestycji, w rozbudowę zakładu w Dobczycach. Na jakim etapie jest ta inwestycja i kiedy się zakończy?
Inwestycja rozpoczęła się w zeszłym roku i zakończy się na początku 2012 roku. Kończymy rozbudowę hali produkcyjnej, jesteśmy w trakcie zamawiania wyposażenia, czyli maszyn i urządzeń. Jedne z nich chcemy zakupić pod koniec pierwszego półrocza, a drugie pod koniec roku.
Wydatki na inwestycje w rozbudowę zakładu wyniosą około 25 mln zł i będą pochodziły ze środków własnych. Nie będziemy z tym mieć problemów, gdyż generujemy gotówkę na bieżąco.
Czy nowe linie produkcyjne pozwolą na stosowanie nowych technologii lub wprowadzanie nowych produktów?
Na pewno nowe linie dadzą nam nowe możliwości. Nie chcę mówić więcej, bo konkurencja śledzi tę inwestycję.
Czy spółka planuje jeszcze inne inwestycje, np. akwizycje?
Przewidujemy tylko organiczne inwestycje, we własny zakład. Cały czas dementuję pogłoski o akwizycjach. Nie znaczy to, że nie jesteśmy zainteresowani akwizycjami, ale nic się nie dzieje w tym temacie.
Czy zwiększone moce przełożą się wprost na wzrost sprzedaży? Spółka notuje wzrosty wyników w 2010 roku. A jak będzie w tym roku?
Inwestujemy z myślą, by wzrosła sprzedaż, ale nie mogę się wypowiadać, o ile może wzrosnąć.
Myślę, że wyniki w 2011 roku będą lepsze niż w roku ubiegłym. Chcemy też, przy większych przychodach przynajmniej utrzymać ten poziom rentowności, który osiągamy obecnie.
Ile Wawel wyda w tym roku na marketing?
Wydatki na marketing proporcjonalnie wzrosną do wzrostu przychodów, to jest trend, który trwa od wielu lat i w tym roku nie będzie dużych zmian. Na wydatki marketingowe przeznaczamy około 5 proc. przychodów. W tym roku będzie podobnie.
Planujemy wiele akcji marketingowych, cały czas jesteśmy aktywni na każdym etapie dystrybucji, także jeśli chodzi o media. W tym roku w tym obszarze nie będzie zmian, aktywność będzie bardzo podobna. To daje efekty od wielu lat i na pewno będziemy to kontynuować.
SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
WWLWAWEL SA |
Kurs: 596.0000 PLN
Zmiana: 2.0000(0.34%)
Aktualizacja: 26:02:2021
|

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.