Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Wawela Dariuszem Orłowskim

Strona 2 z 3


Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 08-04-2011, 12:44

Obecnie spółka ma 16 salonów firmowych i zapowiada, że chce dalej rozwijać sieć. Ile docelowo salonów chce mieć Wawel?

Nie jesteśmy nastawieni na dużą dynamikę wzrostu liczby salonów. Sklepy muszą mieć dobrą lokalizację, miejsce, które nam odpowiada. Jest to jeden z głównych kryteriów. Takich lokalizacji nie jest.

Liczba salonów specjalnie dynamicznie nie będzie rosła, może być większa o kilka sklepów otwartych w tym roku i to będzie poziom docelowy. Liczbę do 20 salonów uznajemy jako ostateczną.

Prowadzenie sieci detalicznej to nie jest działalność, na której będziemy się skupiać. Chcemy mieć salony firmowe, które będą narzędziem służącym do kontaktu z klientami, do pokazywania naszej oferty.

Przy naszych przychodach kilkanaście czy dwadzieścia sklepów nie będzie istotnie zwiększać sprzedaży grupy. To nie będzie coś co będzie decydowało o wynikach firmy.

Czy inwestycja na Wschodzie jest już całkowicie zaniechana?

Ukraina jest trudnym rynkiem, bardzo wymagającym, funkcjonującym na innych zasadach niż rynki zachodnie, w tym Polska. Tam trzeba przede wszystkim zachować dużą ostrożność.

Nasza inwestycja na Ukrainie cały czas jest w dobrej kondycji, nie notuje dynamiki wzrostu takiej jakiej oczekiwaliśmy, czego powodem jest sytuacja w otoczeniu biznesowym, ale zakład osiąga zyski, nie musimy do niego dokładać.

Obecna sytuacja to status quo - mamy zakład, w którym nic się nie dzieje i nie ma efektów, jakich byśmy oczekiwali. Musimy czekać.

Nie chcemy mieć zakładu, który się nie rozwija, jednak przy inwestowaniu na innych rynkach trzeba mieć świadomość, że otoczenia biznesowe może się zmienić, raz jest lepsze raz gorsze i niestety ma to wpływ na działalność firmy.

Co jest największą przeszkodą dla firmy, która chce zainwestować na Ukrainie?

Na Ukrainie jest wszystko przeszkodą: prawo gospodarcze, korupcja, brak kadr. Nie chodzi tylko o to, że jest to trudny rynek, bo o tym wiedzieliśmy. Problem polega na tym, że sytuacja się nie poprawia. Zmiany na Ukrainie nie są tak dynamiczne jak oczekiwaliśmy.

Czy jeszcze spółka daje sobie czas?

Nie mamy powodu by się stamtąd wycofywać, jednocześnie uważamy, że ryzyko inwestycji byłoby w tej chwili zbyt duże. Stąd postanowiliśmy jeszcze chwilę wstrzymać się z inwestycjami.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

Dariusz Orłowski RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Łasoszczi RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • K6 2011-04-10 07:19:05
    Panie Prezesie..... czyżby zapomniał Pan o sieci BIEDRONKA?
  • KDSKK 2011-05-01 12:25:55
    Biedronka to nie są produkty z segmentu private labels. Private label to produkty tworzone TYLKO dla danej sieci. Czy Twoim zdaniem K6 Danusia, Krówka czy Trufle są produktami dostępnymi tylko w Biedronce?
  • ja 2011-05-01 18:34:23
    KDSKK- czyli według Twojej definicji żadna z Firm nie produkuje Private label- przecież Otmuchów np. produkuje dla Biedronki mleczko, żelki- pod inna nazwą i opakowaniem, te same produkty można dostać w sklepach sygnowane marką Otmuchów...więc jest to rynek Private label czy nie?
  • an 2011-05-02 10:19:34
    Jeśli piszesz o marce Magnetic, która jest dostępna w Biedronce to nie jest to private labals. Owszem, produkty te występują w sieciach jako Wawel, ale marka Magnetic to wypuszczenie na rynek dyskontowy kilku produktów z kilku firm (Wawel, Jutrzenka, Odra itp). Takie jest moje zdanie ale nie czuje się na tyle mocny w tej branzy, zeby sie w 100% podpisac pod tym.
  • ja 2011-05-03 10:26:27
    Markę Private Labels można różnie interpretować- definicja jest jedna- produkt pod nazwą\\marką danego dyskontu- czyli wszystkie wyroby produkowane dla Biedronki przez Wawel są marką Private Labels- dzięki nowemu opakowaniu i nazwie Magnetic...Klient powinien mieć gwarancję, że kupując produkt z sektora Private Label kupuje produkt tak samo pełno wartościowy, jak ten kupiony w marce prywatnej producenta, a jego niższa cena wynika ze zdecydowanie wyższej siły nabywczej, jaką dają hipermarkety. Większość produktów sprzedawanych jako Privete Label nie posiada odrębnych receptur, a tym samym ich jakość jest tak samo wysoka jak produktów pod marką producenta\" – Firma Praliny Łużyckie w swojej ofercie ma np bombonierki Delicious Chocolate i te same bombonierki są sprzedawane pod marką Biedronki- Serenada...i jest to marka własna. Są też Firmy, które produkują wyroby na odrębnych recepturach- również marka własna.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.164.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!