Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Przychody koncernu CEDC spadły w III kw. do 390,1 mln USD. Przyczyną słaba złotówka

Amerykański dystrybutor i producent alkoholu firmy Central European Distribution Corporation (CEDC), spółka osiągnęła w III kw. 2009 r. przychody netto ze sprzedaży w wysokości 390,1 mln USD w porównaniu z 452,4 mln USD w 2008 r., co wskazuje na 14-procentowy. Według władz spółki spadek jest spowodowany przede wszystkim przez średnią dewaluację na poziomie 35 proc. naszych głównych walut, jak również przez wyniki konsolidacji Grupy Russian Alcohol w 2009 r.

CEDC ogłosiła, zysk netto za III kwartał 2009 r. wyniósł 47,1 mln USD, czyli 0,80 USD zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 0,73 mln USD, czyli 0,02 USD straty netto na jedną akcję zwykłą w tym samym okresie w roku 2008.

Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, CEDC ogłosiła porównywalny zysk netto za III kwartał 2009 r. na poziomie 27,15 mln USD, czyli 0,49 USD zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu z 40,52 mln USD, czyli 0,88 USD zysku netto na jedną akcję zwykłą w tym samym okresie w roku 2008, co wskazuje na 33-procentowy spadek w tym okresie zysku netto spowodowany przede wszystkim przez wymienioną powyżej średnią dewaluację, na poziomie 35% naszych głównych walut funkcjonalnych.

W związku z renegocjowanymi umowami pomiędzy CEDC a Lion Capital zawartymi w kwietniu 2009 r., dotyczącymi etapowej transakcji nabycia transz udziałów w Grupie Russian Alcohol posiadanych przez Lion Capital, niniejsze wyniki uwzględniają konsolidację począwszy od II kwartału 2009 r. Grupy Russian Alcohol, która wcześniej wykazywana była jako inwestycja kapitałowa.


- Podstawowymi celami CEDC na rok 2009 była poprawa marż oraz efektywności kosztowej, a także zwiększanie udziału rynkowego oraz generowanie solidnych przepływów finansowych, pomimo działania w warunkach osłabienia popytu konsumenckiego. W dalszym ciągu udaje się nam realizować te cele, przy jednoczesnym przygotowaniu spółki, po ostatnim zakupie udziałów od udziałowców mniejszościowych w Parliament oraz części udziałów od udziałowców mniejszościowych w Russian Alcohol Group, do poprawy wyników i osiągania istotnych synergii zaczynając od początku przyszłego roku - powiedział William Carey, Prezes CEDC.

- Kontynuowaliśmy proces strategicznego zmniejszania naszego portfolio produktów niskomarżowych w ramach działalności dystrybucyjnej w Polsce, który powinien zostać ukończony w IV kwartale 2009 r. Będziemy nadal koncentrować się na strategii opartej przede wszystkim na wysokomarżowych markach własnych oraz importowanych. Uważamy, że wraz z ożywieniem popytu na rynku konsumenckim, biorąc pod uwagę naszą strategię rynkową i portfolio marek z wyższej półki, będziemy mogli czerpać korzyści ze wzrostu przychodów płynących z działalności wysokomarżowej - dodał William Carey, Prezes CEDC.

- W całym 2009 r. podejmowaliśmy i nadal będziemy podejmować inicjatywy, których celem jest redukcja kosztów. Działania te, wraz z utrzymującymi się niskimi cenami spirytusu przyczyniają się do poprawy marż z działalności. Spodziewamy się, że w IV kwartale 2009 r. marża brutto sięgnie poziomu 36-37%, a marża operacyjna poziomu 17,5-18,5% - przekazał William Carey.

więcej informacji:

CEDC RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Obserwator 2009-11-04 11:54:00
    Polmosu Białystok a nie Lublin redaktorze!
  • Prawnik 2009-11-04 14:35:05
    Concha y Toro oferuje rózne marki np. Cono Sur, Trivento,Canepa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!