Tendencja ta jest dobrze widoczna w rosnącym poziomie sprzedaży win na polskim rynku. Obecnie udział win w rynku alkoholowym to 3,4 proc. z utrzymującą się tendencją wzrostową wynika z danych firmy Nielsen (Marzec 2010).

Według ekspertów trend wzrostowy powinien się utrzymać, a rynek win w Polsce wciąż czeka duży potencjał rozwojowy, zwłaszcza porównując go z rynkami krajów zachodniej Europy. Z pewnością sytuacja, w której coraz częściej wybieramy wino niż inny alkohol, wiąże się ze zmianą stylu życia jaki prowadzimy oraz formami spędzania wolnego czasu.

Widoczna jest również większa otwartość na nowe smaki - spośród ankietowanych (w ramach badania firm GI, MillwardBrown SMG/KRC) 50,72 proc. deklaruje, że lubi próbować nowe produkty żywnościowe.

Jak się okazuje, tegorocznego lata spodziewać się możemy sezonowego wzrostu popularności nie tylko soków i napojów chłodzących, ale również lżejszych win z gatunku orzeźwiających. Ten rodzaj win szczególnie popularny w okresie letnim w krajach zachodniej i południowej Europy ma obecnie duże szanse stać się również przebojem w Polsce.

Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę MilwardBrown SMG/KRC są również optymistyczne, gdyż prawie połowa Polek pijących wino wskazała, że wybierając wina szuka takiego, które gwarantuje efekt orzeźwienia - 42,85 proc., jest lekkie - 49,44 proc. dobrze zbalansowane - 46,14 proc. oraz pasuje na każdą okazję - 45,5 proc.

Obecnie staje się widoczne, że polski konsument jest bardziej świadomy swoich oczekiwań i zwraca większą uwagę na jakość i smak.