• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rosną przychody grupy Belvedere

Skonsolidowane przychody grupy Belvedere wyniosły 429,4 mln euro w I półroczu 2012 r., co oznacza wzrost o 1,6 proc. w skali roku. W II kwartale sprzedaż zwiększyła się o 0,7 proc. do 231,6 mln euro - poinformowała spółka w komunikacie.
  • Autor: ISB
  • Data: 22-08-2012, 11:01
Rosną przychody grupy Belvedere
Krzysztof Tryliński, prezes Belvedere

"W pierwszym półroczu, Grupa Belvédère odnotowała dobrą dynamikę swej działalności, wspomaganej sprzedażą wyrobów na rynkach międzynarodowych. Wódka Krupnik nadal odnosi sukcesy w Polsce, zwiększając udział w polskim rynku o pięć punktów, w porównaniu do wyników za I półrocze ubiegłego roku. Pomimo trudnych uwarunkowań ekonomicznych na niektórych rynkach, wierzymy w możliwości grupy, jeśli chodzi o jej dalszy rozwój" - powiedział prezes Krzysztof Tryliński, cytowany w komunikacie.

Belvedere podało, że w Polsce, gdzie zrealizowane zostało jest 60,4 proc. obrotu, w I półroczu poziom działalności został utrzymany. Przychody wzrosły o 3 proc. r/r.

"Wódka Krupnik odnotowała 14,5 proc. udział w rynku, podczas gdy w I półroczu 2011 udział ten wynosił 9,6 proc. Łącznie, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012, sprzedaż wódek grupy osiągnęła 21,9 proc. udziałów w całym rynku wódki, a w porównywalnym okresie poprzedniego roku obrotowego był to wynik 19,5 proc." - podano w komunikacie.

We Francji (27,9 proc. obrotu), w I półroczu sprzedaż spadła o 2,8 proc. Na taki wynik miała wpływ przede wszystkim działalność Spiritueux (alkohole mocne). 1 stycznia br. weszła bowiem w życie podwyżka podatku od alkoholi, więc klienci dokonali większych zakupów pod koniec ubiegłego roku. Sprzedaż działalności Vins (wina) wzrosła w pierwszych sześciu miesiącach br. o 7 proc.

Na Litwie (5,3 proc. obrotu) odnotowano 15-proc. wzrost. W II kwartale wzrost przychodów sięgnął 18,3 proc.

W Stanach Zjednoczonych (2,6 proc. obrotu) wyniki pozostają praktycznie na tym samym poziomie, co w I półroczu 2011, z lekkim, 0,5 proc. spadkiem. Spółka oczekuje powrotu tendencji wzrostowej w II półroczu bieżącego roku obrotowego.

W Danii (1,2 proc. obrotu) sprzedaż wyraźnie wzrosła w skali roku - o 28,9 proc. Podobnie satysfakcjonujący wynik jest zakładany w drugim półroczu.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!