Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rośnie rynek automatów z ciepłymi i zimnymi napojami

W Polsce według dostępnych informacji działa 41 tysięcy automatów serwujących napoje i przekąski, do których w 2011 roku Polacy wrzucili około 300 milionów złotych. Wartość samego tylko rynku maszyn z ciepłymi i zimnymi napojami przekroczyła 160 milionów złotych. To jednak dopiero początek ekspansji. Im bliżej do rozpoczęcia EURO 2012 tym będzie ich więcej.

Rośnie rynek automatów z ciepłymi i zimnymi napojami
Adam Mokrysz z zarządu Mokate

Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
Data: 06-02-2012, 11:59

- Mamy jasno sprecyzowane plany i cele na tym rynku. Chcemy być ważnym i liczącym się dostawcą. Atrakcyjność, innowacyjność i kompleksowość oferty pozwala Mokate w szybkim tempie pozyskiwać nowych klientów - podkreśla Adam Mokrysz z zarządu Mokate.

Na wartym około 60 milionów złotych rynku ciepłych napojów, Mokate zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę. - Dzięki zaawansowanej technologii wytwarzania gwarantujemy najwyższą jakość produktów. A dzięki sprawnej i latami budowanej sieci dystrybucji również terminowość i stabilność dostaw - zapewnia Mokrysz.

Pierwsze dostawcy produktów vendingowych "Mokate to go!" były realizowane w lutym 2011 roku. Do tysięcy automatów różnych firm trafiły kawa, herbata, napoje kawowe i czekoladowe.

Maszyny serwujące napoje zadomowiły się nie tylko w galeriach handlowych, czy na stacjach paliw. Coraz częściej możemy je także spotkać na ulicach czy w szkołach. - Wielkim, ciągle "drzemiącym" rynkiem są nadal wszelkiego rodzaju dworce, szpitale czy budynki użyteczności publicznej - dostrzegamy olbrzymi potencjał i skalę możliwości. Współpracujące z nami firmy namawiamy do poszerzania swojej obecności. Każde miejsce, gdzie w ciągu dnia przewijają się setki osób jest atrakcyjne, a miejsc takich nie brakuje - mówi Adam Mokrysz.

Według opublikowanych w ubiegłym roku informacji, zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Vendingu na rynku jest miejsce na kolejne 40 tys. urządzeń. Spora ich część trafi na rynek do czasu rozpoczęcia EURO 2012.

Potwierdzają to dane opublikowane przez firmę badawczą Euromonitor International, pokazują, że w latach 2009 - 2011 rynek powiększył się o 17 proc. Wynika z tego jednoznacznie, że rynek polski wciąż ma przed sobą prawdziwy rozwój tego kanału dystrybucji. Obecnie (według różnych obliczeń) na jeden automat w przypada od 900 do 1000 osób. W Europie dziesięć razy mniej. - Wynika z tego niezbicie, że do automatów trafia zaledwie ułamek promila wartości całego rynku spożywczego. Zatem na tym rynku wszystko się jeszcze może zdarzyć - wyjaśnia Adam Mokrysz

Grupa Mokate, jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. Miniony 2011, był kolejnym rokiem, który grupa Mokate zakończyła z kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży. Według wstępnych i szacunkowych danych udział eksportu wyniósł około 60 proc. przychodów.

Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne Mokate w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc. Od 1 stycznia 2011 roku, MOKATE SA jest Autoryzowanym Przedstawicielem producenta kaw Lavazza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adam Mokrysz RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    automaty z napojami RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!