Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Rośnie rynek wód smakowych

Woda butelkowa z dodatkiem soków owocowych staje się coraz popularniejsza. W ubiegłym roku ta kategoria stanowiła około 20 proc. wartości sprzedaży firm produkujących napoje.

Rośnie rynek wód smakowych

Autor: Katarzyna Walterska, portalspozywczy.pl
Data: 21-07-2008, 11:14

Według ACNielsen Polska wzrost rynku wody butelkowej w ostatnim roku (okres kwiecień 2007 - marzec 2008) pod względem wolumenowym wyniósł 6,7 proc. natomiast wartościowo 13,3 proc., przez co sprzedaż kategorii przekroczyła poziom 2 mld litrów oraz wartość 2 mld zł.

- Patrząc na rynek przez pryzmat segmentów wody gazowanej i niegazowanej oraz wody smakowej i standardowej, widoczne jest umocnienie się pozycji segmentu wody smakowej, który był odpowiedzialny w ostatnim roku za niemal 20 proc. wartości sprzedaży - mówi Urszula Smarkala, client executive ACNielsen Polska.

Jej zdaniem wody smakowe wzrosły w 2007 roku o 3,8 pkt. proc. Natomiast wartości sprzedaży wód niegazowanych, które odpowiadały za ponad 60 proc. wzrosła o 3 pkt. proc.

Także Joanna Ulanowska, dyrektor marketingu Nestle Waters Polska, producent Nałęczowianki uważa, że najbardziej dynamicznie rośnie nadal kategoria wody smakowej. Jej wzrost w ujęciu rocznym to 12,2% pod względem wielkości sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Dlatego też, spodziewamy się dalszego rozwoju rynku a przede wszystkim silnych ustabilizowanych marek - dodała Ulanowska.

Beata Rożek specjalista ds. relacji zewnętrznych Żywiec Zdrój SA, koncernu Danone szacuje, że w tym roku rynek wód będzie się rozwijał nieco wolniej. Jej zdaniem również rozwój rynku kategorii wód smakowych będzie wolniejszy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AC Nielsen  RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    woda butelkowana RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • AB 2008-07-22 09:35:28
    Problem polega na tym, ze wielu konsumentów w Polsce traktuje wody aromatyzowane (smakowe?) jako delikatniejsze formy napoju, musza byc z dodatkiem cukru. Tymczasem w krajach rozwinietych woda smakowa to ucieczka od kalorii. Dlatego ciekawa jest koncepcja Nałeczowianka ze smakiem z użyciem sukralozy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!