Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Royal Unibrew sprzedał mniej piwa. Przychody za 9 miesięcy skurczyły się o ok. 10 proc.

Duński koncern Royal Unibrew odnotował za trzy kwartały br. spadek przychodów, które wyniosły 2,67 mld koron (DKK) w porównaniu do 2,97 mld DKK w analogicznym okresie ub.r. W samym III kwartale przychody wyniosły 928 mln DKK (1,09 mld DKK po 9 miesiącach 2010 r.).

Royal Unibrew sprzedał mniej piwa. Przychody za 9 miesięcy skurczyły się o ok. 10 proc.
Wyniki Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. skonsolidowano jedynie ze stycznia i lutego br.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 30-11-2011, 15:48

Zysk EBITDA po pierwszych 9 miesiącach 2011 r. wyniósł 480,1mln DKK (497,7 mln DKK za trzy kwartały 2010 r.). Po III kwartale br. zysk ten osiągnął poziom 212,5 mln DKK (245,2 mln DKK w analogicznym okresie poprzedniego roku).

Ilościowo w trakcie trzech kwartałów spółka Royal Unibrew sprzedała 4,43 mln hektolitrów napojów (5,19 w analogicznym okresie ub.r., co oznacza spadek o ok. 14,6 proc.).

W samej Europie Wschodniej spółka sprzedała w ciągu 9 miesięcy 1,58 mln hektolitrów napojów (spadek o ok. 31 proc.). Przychody netto z tego regionu wyniosły 509 mln DKK (spadek o ok. 31 proc.).

Gorsze wyniki mogą być spowodowane tym, że sprzedaż Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. skonsolidowano jedynie ze stycznia i lutego br. I tak polski rynek wygenerował 50 mln DKK przychodów netto oraz 160 tys. hl sprzedanych napojów.

Przypomnijmy, 18 marca RU sfinalizował transakcję z Van Pur SA. Spółka przeniosła swoje akcje w Royal Unibrew Polska z browarami w Łomży i Jędrzejowie i stała się 20-proc. udziałowcem Van Pur SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Royal Unibrew RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (11)

  • Empik 2011-12-02 19:31:19
    Gdyby Van Pur nie odkupił im biznes w Polsce to wyniki byłyby dużo gorsze!!!!!!!!!!!!!
  • Merlin 2011-12-03 01:17:59
    Empik. Chyba na łby zamieniłes sie z .... ILE CUDOWNY VAN PUR WYGENEROWAL PRZEZ TEN CZAS WZROSTÓW SPRZEDAŻY NA PRODUKTACH WYSOKOMARZOWYCH,,,,!??? Spojrzcie prawdzie w oczy. Kupiliscie biznes od Royala i lejecie wyłącznie tanie piwo na eksport głownie. Sprzedaż produktów marcowych poleciała na pysk. Oszczedziliscie koszty, ale na tym sie Wasz krótkoterminowy sukcesie kończy. Sprzedaż Wam leci na pysk. Cały rynek o tym mówi!!! Twój głosił kolego EMPIK to głos rozpaczy... Współczuje. Szczerze. Triumfalizm początkowy po przejęciu obrażony jest teraz fatalnymi wynikami sprzedaży. Jeszcze wydaje sie, ze piwo inaczej smakuje. KOSZTY, KOSZTY, KOSZTY. Żałosne!!!
  • Alex 2011-12-03 14:47:48
    Nie wiem dlaczego Merlin tak plujesz na tego Empika. Zobacz na bilans Royala z ubiegłych lat. Tam dokładnie widać ze polski oddział tego koncernu był bankrutem. Jeżeli chodzi o tanie piwa to generalnie konsument decyduje o tym co pije a nie jakiś Merlin piszący na forum bzdury.
  • Empik 2011-12-03 17:12:49
    Merlin masz racje,tylko, że marżowość Łomży w rękach Royala była taka sama jak marżowość marek własnych lanych przez Van Pura. Obudź się lepiej kolego z tego pięknego snu, którego ludzie z Royala wszystkim wmawiali.
  • Były Pracownik 2011-12-04 13:30:15
    RUP generował wszędzie takie koszta, że głowa boli, dymało się tą firmę ile się mogło, no ale się skończyło ;) potem się dziwicie że Duńczycy to oddali VP hehe

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!