• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rynek kawiarni w Polsce wciąż będzie się rozwijał mimo drastycznych wzrostów cen kawy

Mimo bardzo mocnego wzrostu cen kawy surowej na giełdach kawowych w Londynie i Nowym Jorku, rozwój branży kawiarnianej w Polsce wydaje się niezagrożony - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jan Dominowski, wiceprezes spółki Kade, palarni i dystrybutora kaw.
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2011, 12:30
Rynek kawiarni w Polsce wciąż będzie się rozwijał mimo drastycznych wzrostów cen kawy
Fot. Kawiarnia sieci Coffeeshop Company

Składa się na to kilka czynników. Jak wymienia nasz rozmówca, jednym z nich jest wysoka dochodowość kawiarni. - Przy marżach sięgających 500 proc. na filiżance kawy wzrost cen kawy u producentów i dostawców nawet o kilkadziesiąt procent stanowi nikłą cześć tej bardzo wysokiej marży więc kawiarnie, szczególnie sieciowe są w stanie absorbować takie wzrosty bez znaczącego uszczerbku na dochodowości - tłumaczy Jan Dominowski.

Czynnikami w pewnym sensie niezależnymi od wzrostu cen kawy jest sytuacja rynku gastronomicznego i obraz konsumpcji kawy. - Jak prognozują agencje badawcze silny trend wzrostowy utrzyma się przez najbliższe pięć lat, szczególnie w sektorach casual restaurants i właśnie kawiarni. Wynika to z dynamicznych zmian w preferencjach konsumentów. Coraz więcej z nas woli popijać kawę poza domem, poza tym dla wielu osób ma coraz większe znaczenie jaką i jak podaną kawę piją. Popularna w Polsce kawa mielona zalewana wrzątkiem oddaje pola profesjonalnie przygotowywanej kawie z ekspresu ciśnieniowego - komentuje wiceprezes spółki Kade.

Jak dodaje, nie bez znaczenia jest także nadal dośc niski poziom konsumpcji kawy. W ostatnich latach zanotowaliśmy co prawda wzrost konsumpcji kawy z 2,5 kg na 3 kg per capita, ale - zdaniem naszego eksperta, to wciąż daleko do średniej europejskiej na poziomie prawie 6 kg lub do skandynawskich rekordzistów (12 kg na głowę mieszkańca).

- Kade jako producent i dostawca kawy do sieci kawiarnianych nie notuje spadku sprzedaży w sieciach, raczej wręcz odwrotnie. Wiele kawiarni rozszerza asortyment serwowanych kaw w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów - podsumowuje Jan Dominowski.

Przeczytaj także:

3,8-proc. wzrost cen kawy w marcu  

 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!