• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rynek wody: polskie firmy chcą przejmować

Rodzime rozlewnie wody nie boją się rywalizacji z koncernami. Tak jak światowi giganci chcą przejmować i inwestować w marki - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 06-12-2008, 09:01
Rynek wody: polskie firmy chcą przejmować

W Polsce najwięcej wody sprzedają międzynarodowe firmy. Do ścisłej czołówki udało się wejść tylko Cisowiance. - Mieliśmy oferty przejęcia, ale ich nie przyjęliśmy - przyznaje Paweł Witaszek, komplemenmtariusz Polskich Zdrojów. Tego, kto się zgłosił do jego firmy, zdradzić nie chce. Nieoficjalnie mówi się w branży, że akwizycjami zainteresowane są koncerny Coca-Cola oraz PepsiCo. Ten pierwszy głównie ze względu na dostęp do wody. Drugiemu natomiast przydałaby się silna marka wody, ponieważ do tej pory nie odniósł sukcesu na rynku, którego wartość Euromonitor International wycenia na niemal 3 mld zł.

Do Polskich Zdrojów należy Cisowianka. W tym roku jej sprzedaż zwiększy się o ok. 50 proc. Instytut Nielsen podaje, że po dziesięciu miesiącach 2008 r. marka ta zajmowała drugie miejsce na polskim rynku wody pod względem wielkości sprzedaży. To oczko wyżej niż rok wcześniej.

Polskie Zdroje także same nie wykluczają przejęć. - Nie wykluczamy, że poszerzymy naszą ofertę o wodę źródlaną - mówi Paweł Witaszek. Jego zdaniem przejęciom sprzyja obecnie spadek wycen rozlewni. Jeżeli Polskie Zdroje nie zdecydują się na akwizycję, to zbudują własny zakład.

Pojawiające się oferty przejęcia odrzuca także Ustronianka. - Jesteśmy w dobrej kondycji finansowej i stać nas na rozwijanie produkcji i promocję naszych wyrobów - wyjaśnia Michał Bożek, właściciel i prezes Ustronianki. W tym roku firma ta wydała na kampanię reklamową w sumie 6,5 mln zł. Planuje, że w przyszłym wyda na ten cel zbliżoną kwotę. - Dążymy do tego, aby znaleźć się w pierwszej piątce największych producentów - zapowiada Bożek. Nielsen podaje, że od stycznia do października 2008 r. Ustronianka zajmowała dziesiąte miejsce pod względem wartości sprzedaży wody w Polsce.

Na własną rękę chce działać nadal również GFT Goldfruct, właściciel marki Kinga Pienińska. - Nie rozważamy sprzedaży firmy ani wejścia do niej inwestora. Jesteśmy w stanie nadal rozwijać się samodzielnie, i to w szybkim tempie. W przyszłym roku nasza sprzedaż powinna się zwiększyć o co najmniej 20 proc. - uważa Paweł Zieliński, współwłaściciel GFT Goldfruct. W 2008 r. sprzedaż Kingi Pienińskiej będzie o ok. 18 proc. wyższa niż rok temu.

W przyszłym roku GFT Goldfruct będzie kontynuowało pracę przy odwiertach, które zabezpieczą mu dostęp do wody. Planuje także budowę zbiorników do jej przechowywania.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!