• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rynek żelków i cukierków będzie rósł bardzo dynamicznie

Polacy zjadają kilogram cukierków rocznie, głównie żelków, a mogliby dwa. Miejsca wystarczy i dla marek sieci, i wyrobów znanych producentów - przekonuje "Puls Biznesu".
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 11-07-2012, 08:45
Rynek żelków i cukierków będzie rósł bardzo dynamicznie
Spożycie cukierków i żelków powinno rosnąć o 6-8 proc. rocznie

Jak przyznaje Marek Przeździak, sekretarz generalny Polbisco na łamach "PB", szansę na podwojenie konsumpcji cukierków widać w statystykach europejskich - Polska zjada 1 kg rocznie, a Niemiec - 5 kg. Według niego spożycie powinno rosnąć o 6-8 proc. rocznie.

Ubiegły rok był raczej gorzki dla producentów, ponieważ wartość rynku spadła o 1,7 proc. do 1 mld zł. Jednak - jak przekonuje branża - był to wypadek przy pracy.

Najsilniejszą pozycję na rynku mają żelki, których udziały sięgają 24 proc. W dlaszej kolejności Polacy sięgają po cukierki twarde (23 proc.), sugusy (22 proc.), pudrowe (14 proc.), krówki (8 proc.) i nadziewane (7 proc.). Natomiast żelki mają najlepszą perspektywę, ponieważ niosą za sobą spore możliwości kreowania produktów innowacyjnych, które są motorem rozwou rynku. Poza tym ich popularność wynika z tego, że konsumenci w związku z trudną sytuacją ekonomiczną przestawiają się na produkty tańsze, czyli prostsze - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ja 2012-07-11 19:46:38

    Krówki najlepsze ;)

    Odpowiedz
  • blogkupca.pl 2012-07-11 19:49:55

    Jedna kategoria czyli słodycze, która tak naprawdę rośnie. Bez podawania sztucznych danych. I dobrze :)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!