Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rządzący chcą ograniczyć emisję reklam piwa

Opozycja i ministerstwo zdrowia chcą zakazu puszczania w telewizji reklam piwa przed 23. Tłumaczą, że to dla dobra nieletnich - donosi za "Dziennikiem Gazetą Prawną" portal TVN24.

Rządzący chcą ograniczyć emisję reklam piwa

Autor: TVN24
Data: 30-11-2009, 10:01

Do Sejmu trafiły dwa projekty nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi: poselski projekt PiS oraz projekt Ministerstwa Zdrowia. Co je łączy? Zakaz reklamy piwa w telewizji, radiu, teatrze i kinie przed godziną 23. To trzy godziny później niż teraz - dziś można je emitować już od godziny 20 - podaje TVN24.

W uzasadnieniu resortowego projektu czytamy, że odkąd w Polsce piwo można reklamować tak wcześnie, liczba spotów reklamowych browarów wzrosła z 10 tys. do 30 tys. A, jak mówi szef Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Krzysztof Brzózka, napojem, od którego najczęściej zaczyna się kontakt młodego człowieka z alkoholem, jest właśnie piwo. Dlatego rządzący chcą ograniczyć wpływ reklam i promocji piwa na małoletnich odbiorców środków masowego przekazu.

Jednak zdaniem producentów piwa, takie ograniczenie nic nie zmieni - czytamy na TVN24. Przedstawiciele browarów twierdzą, że takie rozwiązania zostały przetestowane w kilku krajach i nie przyniosły żadnych efektów dla zdrowia publicznego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!