• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rzecznik Żywca: Tak słabego miesiąca jak lipiec dawno nie mieliśmy

Grupa Żywiec spodziewa się, że w całym 2011 roku rynek piwa w Polsce wzrośnie o 1-2 proc., do 91 litrów na dorosłego Polaka z 90 litów. Branża odczuwa jednak negatywne skutki spadku średniej ceny piwa - poinformował PAP w środę rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński.
  • Autor: PAP
  • Data: 24-08-2011, 16:27
Rzecznik Żywca: Tak słabego miesiąca jak lipiec dawno nie mieliśmy
Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec SA

Sebastian Tołwiński ocenia, iż wszystko wskazuje na to, że z ilością powyżej 35 mln hl piwa Polska utrzyma się w pierwszej dziesiątce producentów piwa na świecie.

Tołwiński szacuje, że w pierwszym półroczu 2011 roku rynek piwa w Polsce zwiększył się o około 5 proc. Dodał jednak, że lipiec był najgorszym miesiącem pod względem sprzedaży - nie tylko dla branży piwnej, ale także napojów.

- Wszystko przez najmniejszą liczbę dni słonecznych i niskie temperatury. Opady w lipcu były aż trzykrotnie większe w porównaniu do lipca 2010, 2009, a nawet 2008 roku. Tak słabego miesiąca branża nie miała od dłuższego czasu. Jego słabe wyniki mogą rzutować na wyniki roczne branży piwnej - mówi rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

Tołwiński zwraca uwagę, że spada średnia cena piwa na rynku. Zbliżyła się ona do poziomu z drugiej połowy 2008 roku. Dzieje się tak, ponieważ rośnie udział dyskontów, tanich opakowań i marek z segmentu ekonomicznego. Jego zdaniem, taki trend utrzyma się w najbliższym czasie.

Grupa Żywiec szacuje, że segment piw specjalnych od 2008 roku urósł w Polsce o ok. 2,5 pkt proc. Zdaniem Tołwińskiego, polski rynek staje się coraz bardziej nasycony, a jego wyróżniającą cechą jest poszukiwanie przez konsumentów odmienności smaku.

Rzecznik Grupy Żywiec ocenia, że w pierwszej połowie 2011 r. wzrosty w piwnym portfelu Grupy były zgodne z obecnymi tendencjami na rynku. Ponad 20 proc. dynamikę zanotowały piwa specjalne, jak Desperados o smaku tequili czy Paulaner hefe weizen i dunkel. Piwo regionalne Leżajsk urosło jeszcze bardziej, podobnie jak Tatra. - Nie jesteśmy również rozczarowani wynikami sprzedaży Królewskiego, Leżajska i Specjala w wariancie niepasteryzowanym - mówi.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec w pierwszym półroczu 2011 roku wyniósł 159 mln zł w porównaniu z 215 mln zł w analogicznym okresie roku 2010. Zysk netto grupy spadł do 109 mln zł ze 159 mln zł rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się o 0,3 proc. osiągając wartość 1,768 mln zł.

Skonsolidowany wolumen sprzedaży Grupy wyniósł 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,7 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2010 roku.
Grupa podała, że pomimo wyższej sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągnięty przez Grupę zysk był niższy z uwagi na zwiększone inwestycje we wzmacnianie wartości marek, presję rynkową na ceny detaliczne oraz zmiany w strukturze sprzedaży według kanałów z silnym rozwojem sieci dyskontowych - podaje PAP.

Przeczytaj także:

Nowe pomysły liderów na zwiększenie sprzedaży piwa 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • warzmy piwo 2011-08-25 15:08:22

    To Żywiec (Heineken) produkuje jakieś piwo? Brackie MASTNE i nic więcej z tego co się orientuję.

    Odpowiedz
  • Ola 2011-08-27 00:08:53

    Przecież Tatra i Leżajsk to są piwa dla żuli, sprzedawane w niskich cenach to jak oni chcą zarabiać ? Nie pijalnym żywcem ? poracha ...

    Odpowiedz
  • Piwosz 2011-08-27 12:37:16

    Zgadzam się w 100% z Tobą Ola :)

    Odpowiedz
  • pablo 2011-09-04 12:02:30

    noi bardzo dobrze przeciez to szczochy są nic więcej własnie tak powinno byc ze spada im sprzedaz

    Odpowiedz
  • przeciwnik bubli 2011-09-05 22:11:57

    Gdyby nasz Rząd zmusił wszystkie browary na terenie Polski do produkcji piwa z 100% słodu i czystego chmielu jako dodatku smakowo -aromatycznego naturalnej goryczce wynikającej z szyszek chmielowych tak jak to zrobiono w innych państwach.Przykład Czechy jeśli piwo podwójnie chmielone to wg zatwierdzonej rządowej receptury browar musi dodać podwójną ilość chmielu.Jeśli u nas takie zarządzenie zostałoby wydane ,żaden browar nie miał by szansy istnienia.No cóż Czechy są partnerem Niemiec ,a Polacy tylko muszą podporządkować się poleceniom niepozornej Żelaznej Damie Angeli Merkel.I basta Tusk czołga się na kolanach.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!