Spółce CEDC zaszkodziła kanibalizacja marek, choć sprzedaż w Polsce rośnie
CEDC spodziewa się w czwartym kwartale 2011 roku wzrostu sprzedaży na rynku polskim o 6-10 proc. ilościowo i 10-14 proc. wartościowo licząc rok do roku. Spółka podała, że w trzecim kwartale dokonała odpisu w wysokości 128 mln USD z tytułu trwałej utraty wartości znaków towarowych, spowodowanej przede wszystkim przez markę Bols. Powodem utraty wartości była między innymi kanibalizacja ze strony nowo wprowadzonych marek, w tym Żubrówki Białej.
- Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
- Data: 04-11-2011, 14:41
CEDC przyznaje, że nastąpiła kanibalizacja marki Bols, między innymi przez niedawno wprowadzoną Żubrówkę Białą.
Ponadto, spółka dokonała 547 mln USD odpisu z tytułu trwałej utraty wartości firmy, w tym 88 mln USD w Polsce i 459 mln USD w Rosji.
Spółka w dalszym ciągu obserwowała otoczenie rynkowe, w tym w szczególności spadający poziom konsumpcji wódki oraz znaczącą wrażliwość cenową na swoich kluczowych rynkach w Polsce i Rosji. Dodatkowo, spółka odczuła istotne zmiany w warunkach rynkowych, w tym zmiany w strukturze kanałów sprzedaży, strukturze asortymentu oraz utrudnienia w związku z procesem odnawiania zezwoleń w Rosji.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (0)