Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce wzrosła o 16,5 proc.

W 2008 roku Polacy wypili prawie 5,5 miliarda litrów napojów bezalkoholowych, a ich sprzedaż w I kwartale 2009 r. nadal rośnie - czytamy w "Raporcie o rynku napojów bezalkoholowych w Polsce", przygotowanego przez Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej na zlecenie koncernu Coca Cola.

Sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce wzrosła o 16,5 proc.

W 2008 roku sprzedaż napojów bezalkoholowych w Polsce wzrosła o 16,5 proc. w stosunku do 2007 r., a jej wartość detaliczna sięgnęła 10,8 mld zł. (prawie 1,6 mld więcej niż w 2007 r.). Największym producentem napojów bezalkoholowych na polskim rynku jest wciąż firma Coca-Cola. Takie wnioski płyną z najnowszego "Raportu o rynku napojów bezalkoholowych w Polsce w 2008."

Profesor Witold Orłowski, dyrektor szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej ocenia, że w wyniku spowolnienia gospodarczego w 2009 r. pozycję powinny utrzymać z jednej strony marki najtańsze, z drugiej - z segmentu premium. Po pierwszym kwartale 2009 roku sytuacja w branży jest stabilna - niewielki spadek wielkości sprzedaży o 0,4 proc. to głównie wynik tego, że Święta Wielkanocne, będące okresem wzmożonej sprzedaż przypadły w tym roku na kwiecień, a nie marzec jak w 2008 r.

Pod względem wartości sprzedaży branża odnotowała 3,5 proc. wzrostu. Dla sektora przewidywany jest długookresowy trend wzrostu, bo spożycie per capita napojów bezalkoholowych w Polsce w 2008 r. wynosiło 173 litry, podczas gdy średnia w krajach Europy Zachodniej to 238 litrów. Według raportu prawie jedną trzecią wartości sprzedaży detalicznej napojów bezalkoholowych stanowią napoje gazowane - 32,2 proc, wody butelkowane - 21,2 proc., soki i nektary - 18,7 proc, a napoje owocowe - 16,1 proc.

Coraz bardziej popularne są herbaty mrożone oraz napoje izotoniczne i energetyczne. W 2008 r. stanowiły one odpowiednio 4,5 proc., 1,1 proc i 6,1 proc. wartości sprzedaży w porównaniu z 3,7 proc., 0,9 proc. i 5,3 proc. w 2007 r. Pod względem wielkości sprzedaży w 2008 roku wody butelkowane stanowiły 38,6 proc., napoje gazowane 32,1 proc., napoje owocowe 14,2 proc. a soki i nektary 10,5 proc. Liderem na rynku napojów bezalkoholowych jest firma Coca-Cola, która ma 22 proc. udziału w rynku pod względem wartości sprzedaży. Drugie miejsce zajmuje Maspex - 12,9 proc., zaś trzecie PepsiCo1) - 9,1proc.

Pod względem wielkości sprzedaży pierwsze miejsce zajmuje firma Coca-Cola (13,4 proc.), drugie zaś Danone Group (8,9 proc. udziału). - Dla firmy Coca-Cola, Polska to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek w Europie. W ciągu ostatnich dziesięciu lat spożycie per capita napojów produkowanych przez Coca-Cola wzrosło ponad dwukrotnie i jest to jeden z najlepszych wyników na naszym kontynencie. W 2008 r. system Coca-Cola sprzedał prawie 13 proc. więcej napojów niż w 2007 r. Również pierwszy kwartał 2009 r. pokazuje, że nasza sytuacja jest stabilna, co daje nadzieję na utrzymanie czołowej pozycji firmy na rynku napojów bezalkoholowych, również dzięki coraz bogatszej ofercie odpowiadającej na potrzeby konsumentów - powiedział Dirk Veryser, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services.

więcej informacji:

Dirk Veryser RSS ALERT    /    Witold Orłowski RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    ACNielsen RSS ALERT    /    napoje bezalkoholowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.221.159.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!