• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sprzedaż piw regionalnych będzie rosła 10 proc. rocznie

W ciągu 4 lat sprzedaż piwa w Polsce ma spaść aż o 9 proc. To jednak nie będzie dotyczyło producentów piw regionalnych. Według analiz Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich w najbliższych latach segment piw premium będzie rósł w tempie 10 proc. rocznie.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2012, 13:46
Sprzedaż piw regionalnych będzie rosła 10 proc. rocznie

Z najnowszych danych Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wynika, że Polacy będą pili coraz mniej alkoholu. Do 2016 roku aż o 9 proc. spadnie sprzedaż piwa. Zmniejszy się również zainteresowanie najbardziej tradycyjnym i popularnym wśród Polaków trunkiem - czystą wódką. - Długofalowe prognozy są negatywne, ale browary regionalne nie mają się czego obawiać - mówi Andrzej Przybyło, właściciel Browaru Amber, członek Zarządu Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich. - Spodziewamy się, że rynek piw regionalnych klasy premium jeszcze przez najbliższe lata będzie rósł średnio o około 10 proc. - dodaje.

Alkoholowe gusta Polaków zmieniły się. Trend odchodzenia od produktów masowych widać zarówno na rynku alkoholi mocnych jak i piwa. Coraz bardziej popularne są piwo nieprzemysłowe, niepasteryzowane, smakowe wódki, kolorowe alkohole mocne. - Zdecydowanie największy jest popyt na nasze piwa z wyższej półki: Żywe, Koźlak, Johannes, Pszeniczniak. W tym roku piwo Żywe osiągnie rekordowy 18 proc. wzrost sprzedaży, a zainteresowanie nową marką Pszeniczniakiem przeszło nasze oczekiwania - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu w Browarze Amber. - Jak podkreślał Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy Polacy będą pili inaczej. Będą rosły aspiracyjne kategorie jak wino i mocne kolorowe trunki - przypomina.

Polacy nie odwracają się już od nowości i mogą sobie pozwolić na bardziej ekskluzywne trunki. Zamiast tradycyjnej czystej na stole coraz częściej pojawia się droższe piwo o nietypowym smaku, whisky czy koniak. Zdaniem Krzysztofa Michalskiego, dyrektora generalnego Diageo Polska (właściciel marki Johnny Walker) już w przyszłym roku na whisky wydamy ponad miliard złotych.

Według najświeższych danych UK Trade & Investment (Brytyjska Rządowa Organizacja Handlu) Polski rynek szkockiej whisky rozwija się w szybszym tempie niż francuski, niemiecki czy hiszpański. W ciągu zaledwie jednego roku eksport whisky do Polski wzrósł o 48 proc. Dystrybutorzy nie boją się już ryzykować i sprowadzają do Polski egzotyczne, wykwintne i drogie alkohole, za butelkę których trzeba zapłacić nawet kilka tysięcy złotych.

W sierpniu w Polsce będzie można np. kupić whisky z indyjskiej destylarni Amrut. Rosnącą popularnością cieszą się też wódki smakowe, których segment przy ogólnej tendencji spadkowej dla wódek rozwija się w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. Za oryginalne połączenie wódki i np. smaków tarniny i śliwki czy też żurawiny i jałowca trzeba zapłacić koło 70 - 80 zł (za 0.5 l.). O tym, że Polacy są gotowi zapłacić więcej, żeby dostać coś oryginalnego, świadczą również półki w hiper i supermarketach z piwami regionalnymi. Jeszcze parę lat temu zapełniały je tylko piwa koncernowe. Dziś są na nich piwa pszeniczne, miodowe, orkiszowe, litewskie, polskie, ukraińskie - wszystkie od mniejszych producentów.

 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Przemek 2012-08-01 15:06:27

    Z regionalnych tylko Ciechan, ewentualnie ich drugi - Browar Lwówek, ale słabo z dostępnością. Reszta to jakieś kombinacje i nie wiadomo co. Nie jestem wymagający, chcę po prostu dobre i tradycyjnie zrobione piwo, bez tych wszystkich nowoczesnych wspomagaczy, których i tak wystarczająco wszędzie pełno.

    Odpowiedz
  • Edyward 2012-08-01 16:18:39

    Bezdura. CO tydzień bywam na jakiejś bibie i nie zdażyło mi się żeby był jakiś inny mocny alkohol poza czystą. To chyba robiemie mody w mediach na picie whisky. A odnośnie browarków za to czysta prawda, regionalne coraz częście widze wśród znajomych

    Odpowiedz
  • Ewelina 2012-08-01 16:20:26

    Zgadzam się z poprzednikiem jestem wielką fanką dobrego piwa a takim zdecydowanie jest ciechan. Z regionalnych piw polecam również łomżę, która w tej chwili dość szeroko reklamuje się w mediach. Masowe produkcje piwa dużych koncernów jak zwykle po jakimś czasie tracą na jakości to już nie jest to samo tyskie czy żywiec co kiedyś. Moim zdaniem dobrze na rynku trzyma się Carlsberg no i jego ostatni Hit Somersby.

    Odpowiedz
  • Jakub 2012-08-01 18:48:51

    Państwo chyba nie wiecie czym jest smaczne piwo. Ciechan dobry był pare lat temu, Lwówek z 2 lata temu, teraz to już poziom niemal browarów typu Łomża czy Perła. Osobiście polecam próbowanie piw z każdego browaru i powrót do nich po jakimś czasie. Jeśli piwo trzyma poziom po po kilku tygodniach lub miesiącach to znaczy, że to dobry browar, nie oszukujący i potrafiący zachować jakość. Ja znam jedynie z 2-3 takie browary, których piwa smakują cały czas równie smacznie, ale też nie wszystkie. Kiedyś problem z tym miał Jagiełło, ale teraz w końcu skończyli z eksperymentami i pijąc Lipcowe mam pewność tego samego smaku. Ciechan czy inne \"niszowe koncerniaki\" się nawet nie umywają.

    Odpowiedz
  • Tolo 2012-08-02 12:05:48

    A ja lubię eksperymentować z piwkami i dlatego kupuję w specjalnych sklepach z piwami. Jeśli chodzi o polskie piwa to uwielbiam pilznera z Miłosławia. Świetne piwo!!! Whisky też lubię, ale nie wędrowniczka, bo to jest dziadostwo. Poza tym u nas w większości piją whisky z colą, a ja lubię czystą z wyspy Isley.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!