Sprzedaż piw regionalnych kwitnie - nawet w dyskontach
Nie w delikatesach, a w dyskoncie można już znaleźć regionalne piwa. Pojawienie się lokalnych piw z małych browarów to duża zmiana na polskim rynku. Dotychczas kupić można było produkty z Browaru Amber czy Jabłonowo m.in. w delikatesach czy supermarketach Carrefour, ale nie w sieci chcącej być postrzegana jako dyskont - pisze Wirtualna Polska.

Jak podkreśla Andrzej Olkowski ze Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich, to nie jest rewolucja, ale pozytywna zmiana. Co ciekawe to sklepy same zgłaszają się do małych browarów.
Powodem jest coraz większe zainteresowanie Polaków produktami droższymi. W sklepach szukamy czegoś co nas wyróżni, co będzie wyjątkowe.
Dziś jedynym problemem dla sieci super- i hipermarketów jest nauczenie się zupełnie innego podejścia w sprzedaży produktów z browarów regionalnych. Ich piwa często są niepasteryzowane i mają znacznie krótszy termin przydatności do spożycia, a to oznacza że nie mogą miesiącami leżeć w magazynie.
Przeczytaj także:
Ekspert: Piwa z małych browarów przyciągają do sklepu konsumentów z zasobnym portfelem
Tesco chce zarabiać na piwach regionalnych i podwoić ich sprzedaż
