Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Sprzedaż piwa w Polsce będzie rosnąć ale wolniej, o 1-2 proc. rocznie

Zdaniem Pawła Sudoła, prezesa Kompanii Piwowarskiej spowolnienie na rynku piwa to efekt kryzysu gospodarczego, podwyżki akcyzy a także nasycenia rynku. Przeciętny Polak spożywa poniżej 90 litrów piwa rocznie - informuje Rzeczpospolita.

Sprzedaż piwa w Polsce będzie rosnąć ale wolniej, o 1-2 proc. rocznie

Na ożywienie branża piwna będzie musiała poczekać. Sprzedaż piwa może się zmniejszyć w tym roku o 1 - 2 proc.  i wynieść 34 mln hl. W

Jak informuje Rzeczpospolita zdaniem Pawła Sudoła, prezesa Kompanii Piwowarskiej sprzedaż piwa w Polsce zacznie znowu rosnąć w 2012 r., wówczas wartość tego rynku może wynieść ok. 20,3 mld zł, czyli o niecałe 2 proc. więcej niż w 2010 r.

Kompania Piwowarska teraz skupia się na wartości sprzedaży i nie zamierza wdawać się w wojny cenowe, bo zależy jej na budowaniu wizerunku marek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Sudoł RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    cena RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • kibic 2010-11-11 21:04:28
    A od kiedy Kampania Piwowarska nie skupia się na wartości produkowanych wyrobów.Od zawsze liczą na wysokie zyski czyli na wzroście wartości uzyskanej ze sprzedaży .Niestety na jakości jak wynika skupiać się nie zamierzają ,tzn. nadal będzie ta berbelucha i berbelucha, mino niskich cen chmielu.
  • jubus 2010-11-12 08:56:08
    Ciekawe jak można budować wizerunek marek, które już dawno kojarzą się z marną jakością. Tylko jakość piwa i jego smak może podnieść wartość i wizerunek marki. Gdyby postawić koło siebie kilka piw z kilku największych koncernów (SABMiller/KP czy Heineken/Żywiec Group czy Carsberg Poland)bez etykiet i dać spróbować konsumentowi, nie potrafiłby pewnie rozróżnić dwóch róznych piw od siebie. To jest właśnie ten wizerunek marki - czyli badziewie i piwopodobna ciecz w ładnym opakowaniu. Jako smakosz piwa wolę kupić piwo droższe, w badziewnym opakowaniu, nawet brudnej butelce (z zewnątrz)ale o dobrej, smacznej, najlepiej prawdziwie niepasteryzowanej zawartości. Piwo jest jak chleb - opakowanie jest ważne najmniej.
  • Polo 2010-11-12 09:19:30
    Zgadzam się z przedmówcami. Piwo musi być dobre, a piwo z fabryk (celowo nie piszę browarów) jest paskudne. Woda gazowana jest smaczniejsza i ma mniej CO2.
  • Polo Uduś 2010-11-12 14:17:49
    co do gazu to się zgadza - piwa z naszych krajowych fabryk są tak nagazowane że po dwóch masz już CO2 w kazdym otworze ciala
  • Maryush 2010-11-17 15:38:55
    @jubus: A najlepiej uwarzyć sobie piwo w domu. Jest niepasteryzowane, smaczne, ma tyle alkoholu ile chcesz a dodatkowo samo warzenie jest nie lada przyjemnością. POLECAM!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!