Sprzedaż wody kokosowej rozwija się bardzo dynamicznie, ale nie w Polsce
Strona 2 z 2
Woda kokosowa jest naturalnym izotonikiem, zawiera duże ilości elektrolitów, a zwłaszcza potasu nazywanego pierwiastkiem 21 wieku, a także wapnia i magnezu, przy braku cholesterolu i małej zawartości cukru, ma zaskakująco korzystny wpływ na ludzkie ciało. Ma właściwości antybakteryjne, antywirusowe i antygrzybiczne. Jest bardziej odżywcza niż mleko, ma 2 razy mniej kalorii niż sok pomarańczowy Jeśli chodzi o urodę, kokos kryje w sobie tajemnicę piękna - idealne nawilżenie, regulacja gospodarki wodnej i metabolizmu a także właściwości antybakteryjne są sprzymierzeńcem kobiet, zwłaszcza tych , którym dieta ogranicza dopływ substancji odżywczych.
Moda z USA dotarła już do Europy, gdzie zdecydowanym liderem jest marka Coco Juice firmy Dr Antonio Martins. Jak twierdzi Dr. Stefan Reiss od I kw. 2010 do I kw. 2012 Coco Juice odnotował 89% wzrostu sprzedaży. Coco Juice to produkt ekologiczny certyfikowany przez RainForrest Alliance. Ocenia się, że roczna sprzedaż Coco Juice wynosi aktualnie 30 mln EUR. W2008 r. Coco Juice otrzymała główną nagrodę w konkursie Beverage Innovation Award 2008.
Czy woda kokosowa znajdzie konsumentów w Polsce? Jak na razie żadna z marek związanych z koncernami napojowymi Coca-Cola i PepsiCo nie pojawiła się jeszcze w Polsce. Wyzwanie obu koncernom rzuciła polska firma Vivalife z siedzibą w Nadarzynie koło Warszawy. Coco Juice można już spotkać w niektórych sieciach, jak Alma, Piotr I Paweł, czy Organic Farma Zdrowia. A zatem początek został zrobiony.
