Starbucks będzie inwestował w nowe produkty i rozwój sieci na rynkach Chin i Indii
Starbucks widzi potencjał dla tysięcy lokali w Chinach kontynentalnych, gdzie obecnie ma ich około 700, powiedział szef największej sieci kawiarni na świecie. Firma chce się również rozwijać w Indiach i Wietnamie.
"Zbudowaliśmy 700 lokali w Chinach kontynentalnych w ciągu 10 lat. Myślę, że następne 10 lat będą jeszcze bardziej owocne", powiedział prezes, Howard Schultz, w wywiadzie dla Reutera.
Schultz odmówił skomentowania spekulacji, że na rynku indyjskim jego firma może połączyć siły z Jubilant Foodworks. W styczniu media informowały, że te dwie spółki mogą zawiązać alians.
"W nieodległej przyszłości ogłosimy deklarację o wyborze właściwego partnera w Indiach", powiedział. „Z entuzjazmem odnosimy się do Indii, jak również do Wietnamu".
Schulz powiedział również, że firma wprowadzi na rynek północnoamerykański mrożoną wersję swojej kawy rozpuszczalnej Via.
Starbucks w środę wprowadzi Via do Japonii, po debiucie w Wielkiej Brytanii w ubiegłym miesiącu i w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w zeszłym roku. Firma chce w ten sposób rzucić wyzwanie tradycyjnym liderom na rynku kawy rozpuszczalnej, Nestle SA i Kraft Foods Inc
