Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Starbucks zwiększa zamówienia na kawę Fairtrade

Od początku marca 2010 wszystkie kawy espresso oraz napoje kawowe przygotowywane na bazie espresso, a więc Caffe Latte, Cappuccino czy Mocha, podawane w kawiarniach Starbucks w Europie będą przyrządzane z ziaren posiadających certyfikat Fairtrade.

Starbucks wypełnił tym samym swoje zobowiązanie dotyczące przestrzegania zasad odpowiedzialnego i etycznego biznesu, złożone w ramach inicjatywy Starbucks Shared Planet.

Według szacunków firmy, całkowite przejście na espresso parzone wyłącznie z kawy Fairtrade w kawiarniach w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) sprawi, że ogólna roczna kwota wynagrodzenia dla plantatorów prowadzących małe plantacje kawy przekroczy 2,6 mln euro.

- W 2009 roku Starbucks zakupił blisko 18 000 ton kawy z certyfikatem Fairtrade. Tym samym osiągnęliśmy nasz cel, który zakładał dwukrotne zwiększenie zakupów kawy Fairtrade z każdym kolejnym rokiem - powiedział Buck Hendrix, Prezes Starbucks na region EMEA.

- Starbucks współpracuje z organizacją Fairtrade Labelling Organizations International już od 10 lat. Przez ten czas staliśmy się największym nabywcą kawy posiadającej certyfikat Fairtrade - powiedziała Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Certyfikat Fairtrade przyznawany przez organizację Fairtrade Labelling Organizations International gwarantuje plantatorom kawy oraz osobom pracującym na plantacjach w krajach rozwijających się sprawiedliwe i uczciwe warunki handlu. Współpraca z Fairtrade zapewnia im godziwe płace gwarantujące stabilizację finansową i możliwość optymistycznego patrzenia w przyszłość. Dodatkowo, wszyscy plantatorzy objęci programem Fairtrade i Starbucks Shared Planet otrzymują dodatkowy zysk w postaci inwestycji realizowanych w ich lokalnych środowiskach, finansowanych przez Starbucks. Inwestycje te są ściśle uzależnione od potrzeb społeczności lokalnej i mają na celu poprawę jej życia w zakresie opieki społecznej i zdrowotnej, szkolnictwa czy ochrony środowiska. Przykładowo Starbucks od lat pomaga w ten sposób plantatorom z rejonu Antigua w Gwatemali (Ameryka Łacińska) - m.in. firma wsparła finansowo budowę i działanie kliniki medycznej w tym rejonie. Z kolei na Kostaryce, dzięki pomocy Starbucks, kilkanaście rodzin po raz pierwszy mogło posłać swoje dzieci na studia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Starbucks RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.112.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!