Tilapia jest jedną z pięciu najczęściej spożywanych ryb na świecie
Z badania polskiego rynku rybnego przeprowadzonego w 2012 r. przez TNS OBOP wynika, że aż 80 proc. Polaków deklaruje, że przy zakupie ryb wyboru dokonuje przede wszystkim ze względu na świeżość (63 proc.) i cenę (51 proc.) produktu. Badania pokazują też, że już co dziesiąty ankietowany kupując ryby zwraca uwagę na miejsce ich pochodzenia. To wynik o wiele lepszy od tych sprzed kilku lat.

Global Fish zleciło badania pokazujące ile Polacy są w stanie i chcieliby zapłacić za świeżą rybę. Okazało się, że poziom ceny oscyluje tylko nieco poniżej ekskluzywnej dorady (około 30 zł za kilogram).
Przedstawiciele Global Fish podkreślają, że oferowanie świeżej ryby i zwiększanie świadomości konsumentów co do niepodważalnych walorów smakowych i jakościowych oraz korzyści płynących ze spożywania mięsa świeżej (nie mrożonej) ryby jest jednym z głównych celów jakie stawia przed sobą spółka. - Oferując pełnowartościowe mięso ryb, którego struktura nie jest zniszczona, rozerwana w procesie mrożenia, mięso nie zawierające ości, smaczne i łatwe w przyrządzeniu, i co ważne zawierające niezbędne proteiny i doskonałą proporcję zawartości kwasów Omega3 w stosunku do zawartości tłuszczu, dajemy konsumentom doskonałą alternatywę - wyjaśnia Przemysław Pajcz dyrektor marketingu Global Fish.
Tilapia jest jedną z pięciu najczęściej spożywanych ryb na świecie. W samych Stanach Zjednoczonych zjada się ponad 215 tys. ton tej ryby rocznie. W Polsce rynek rybny ma cały czas potencjał wzrostowy. Polacy zjadają średnio 12 kg ryb rocznie (w przeliczeniu na osobę). To niespełna połowa spożycia unijnego. Jednak wzrastająca świadomość żywieniowa Polaków i coraz większa dostępność dobrej jakości świeżego mięsa rybnego pozwala prognozować istotny wzrost konsumpcji.
