• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Tłusty czwartek to cukiernicze żniwa

Na tłusty czwartek cukiernicy przygotowują do kilkudziesięciu razy więcej wyrobów cukierniczych niż w dzień powszedni. - Będziemy mieli 25 tys. pączków, czyli 50 razy więcej niż zwykle - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Grzegorz Antolak, właściciel cukierni "Antolak". Przyznaje, że chętnych na okrągłe smakołyki jest tak dużo, że od wtorku nie przyjmuje się nowych zamówień.
  • Autor: Wirtualna Polska
  • Data: 19-02-2009, 12:38
Tłusty czwartek to cukiernicze żniwa
fot. Blikle

Łukasz Blikle, współwłaściciel cukierni "Blikle", mówi, że aż 95 proc. produktów, które sprzedaje w tłusty czwartek to pączki. Firma zamawia ich na ten dzień blisko 20 razy więcej niż w inne dni. Zatrudniana jest specjalna pomoc do wypieku, pakowania i dystrybucji. Zazwyczaj są to byli pracownicy firmy, emeryci, a także osoby z zewnątrz. Przy produkcji słodyczy pracuje ogółem blisko 50 osób.

W szanujących się cukierniach masowa produkcja pączków rozpoczyna się zwykle w nocy ze środy na czwartek. W tym czasie w cukierni "Antolak" 20 osób rozpoczyna produkcję pączków metodą tradycyjną, czyli łakocie są zawijane i smażone razem z marmoladą. - Ich smak jest dzięki temu dużo lepszy niż w przypadku produktów robionych metodą przemysłową - zapewnia Grzegorz Antolak. W tym czasie przygotowywane są również faworki. W tym roku "Antolak" szykuje ich 100 kilogramów, czyli dziesięć razy więcej niż normalnie. Spożycie dziesięciu lukrowanych pączków w tłusty czwartek to zdecydowanie za dużo.

Tegoroczna oferta krągłych smakołyków jest bogata. Cukiernicy zapowiadają, że w tłusty czwartek będzie można kupić pączki z nadzieniem różanym, ajerkoniakiem, budyniem czy jagodami. Niektóre firmy, szczególnie te z długoletnią tradycją, pozostają jednak przy starych, dobrze wypróbowanych smakach. - Tradycyjnie już będzie to pączek z nadzieniem z róży, sprzedawany w dwóch odmianach, z lukrem lub cukrem pudrem - zapewnia Łukasz Blikle.

Wiele firm cukierniczych decyduje się na sprzedaż swoich produktów przez internet. - Od dwóch lat sprzedajemy pączki w sieci. To przede wszystkim oferta dla tych, którzy chcieliby zamówić ich większe ilości - mówi Łukasz Blikle. Inaczej do sprzedaży wyrobów cukierniczych przez internet podchodzi Grzegorz Antolak: - Preferuję bezpośredni kontakt z klientem. Przy wyborze pączka nie decydują bowiem te same względy, co przy wyborze innych produktów. A przecież klient właśnie takiej dokładności może od nas wymagać.

Koszt jednego pączka w cukierni "Antolak" to 1,80 zł, a "Blikle" 2,60 zł. Za kilogram faworków trzeba będzie zapłacić średnio 44 zł. Wielu cukierników planuje w tłusty czwartek otworzyć swoje lokale wcześniej. Niektóre cukiernie będą otwarte już od 6 rano.

Po czym można rozpoznać dobrego pączka? Przede wszystkim jest dobrze wypieczony, miękki i sprężysty. Powinien mieć delikatnie kwaskowate nadzienie owocowe, a także posypkę z cukru pudru lub polewę z lukru.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!