Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

TNS OBOP dla sieci Lidl: 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb

Jak wynika z badań TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie sieci handlowej Lidl, Polacy nie są świadomymi konsumentami ryb - tylko 8 proc. zwraca uwagę na miejsce i kraj pochodzenia ryby, a tylko co setnego Polaka interesuje, w jaki sposób była ona złowiona. 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb, pozostali przy wyborze kierują się głównie ceną i świeżością produktu.

TNS OBOP dla sieci Lidl: 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 06-09-2011, 17:27

Do kupna ryb przyznaje się aż 80 proc. naszych rodaków. Wśród tych z nas, którzy wybierają produkty rybne na sklepowych półkach, ponad połowa zwraca uwagę głównie na ich świeżość i cenę (odpowiednio 63 proc. i 51 proc. ankietowanych). Smak to dopiero trzeci czynnik decydujący o zakupie - zwraca na niego uwagę mniej niż 1/3 respondentów - zaledwie 27 proc.

Mimo doniesień mediów o nielegalnych połowach ryb i niszczeniu wielu gatunków, tylko 8 proc. z nas sprawdza przy kupnie kraj i miejsce pochodzenia ryby, a 1 proc. badanych interesuje, w jaki sposób była złowiona ryba. Ogromna większość Polaków - prawie 70 proc. nie zwraca uwagi na to, czy ryba pochodzi z hodowli lub połowu przyjaznego środowisku. Przy półkach z produktami rybnymi tylko 8 proc. Polaków dokładnie sprawdza, czy sposób ich połowu lub hodowli nie zagraża środowisku.

Z wyników badań TNS OBOP wynika, że Polacy nie zwracają uwagi na opakowania produktów rybnych. Zdecydowana większość klientów sieci handlowych nigdy nie interesowała się tym, czy na opakowaniu znajdują się informacje o hodowli lub połowie przyjaznym dla środowiska. Tylko 5 proc. naszych rodaków zawsze pyta sprzedawcę o pochodzenie ryby, okazjonalnie robi to 23 proc. Większość - 72 proc. nigdy nie próbowała nawet pytać o to sprzedawców.

Mimo, to, na poziomie przekonań Polacy dostrzegają ważkość problemu. Stosowanie destrukcyjnych technik połowowych niszczących środowisko naturalne jest problemem ważnym dla prawie 78 proc. Polaków. Kwestię zbyt intensywnego połowu ryb prowadzącą do wyginięcia niektórych gatunków za ważną uważa 75 proc. badanych. Szkodliwy wpływ hodowli ryb na środowisko naturalne za ważny temat uznaje prawie 65 proc. osób
w wieku co najmniej 15 lat.

Badania OBOP dotyczące stosunku Polaków do kupna ryb zostały przeprowadzone w ramach kampanii sieci handlowej Lidl - Odpowiedzialne rybołówstwo, w dniach 4-7 sierpnia, na grupie 1500 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

TNS OBOP RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    połowy RSS ALERT    /    hodowla ryb RSS ALERT    /    ochrona środowiska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!