William Carey, prezes CEDC, mówi "Parkietowi", że przy dzisiejszej niepewnej sytuacji gospodarczej nie spodziewa się dynamicznego rozwoju rynku wódki, a raczej stabilizacji. Firma badawcza International Wine & Spirits Research zakłada, że w 2012 roku popyt na wódkę skurczy się w naszym kraju o 1 proc.

Coraz silniejszym konkurentem wódki stają się więc do niedawna mniej popularne u nas alkohole, m.in. whisky. Euromonitor prognozuje, że w 2012 roku wielkość sprzedaży szkockiej zwiększy się o około 13,5 proc. Rośnie także sprzedaż wina. IWSR szacuje, że w 2012 roku popyt na nie urośnie o ok. 5 proc. I właśnie to jest szansa dla gigantów. Belvedere chce w tym roku wypromować whisky William Peel, która jest numerem jeden we Francji, a silniejsze wsparcie marketingowe dla swojego wina Carlo Rossi zapowiada też CEDC - czytamy w "Parkiecie".

Tymczasem Robert Ogór, prezes Ambry mówi "Parkietowi", że osłabienie złotego znacznie utrudnia prowadzenie biznesu winiarskiego, który oparty jest na imporcie. Jego zdaniem w 2012 roku część najsłabszych podmiotów może wypaść z rynku, a obecne kłopoty mogą przyspieszyć konsolidację rozdrobnionej branży. Z okazji tej może także skorzystać Ambra.

Rok 2012, ze względu na mistrzostwa Europy w piłce nożnej, może być bardziej udany niż poprzedni dla browarów - pisze "Parkiet".