• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W 2011 roku konsumpcja wina wzrosła o sześć proc.

Wino, będąc najbardziej aspiracyjną i najbardziej „pozytywną" kategorią alkoholową, prezentuje najwyższą z głównych kategorii alkoholowych dynamikę wzrostu i jest rynkiem o największym potencjale. W roku 2011 odnotowano 6 proc. wzrostu ogólnej kategorii wina, a prognozy rozwoju na najbliższe lata są równie optymistyczne - wynika z danych Polskiej Rady Winiarstwa.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-09-2012, 11:31

Głównym motorem rozwoju tej kategorii jest wino stołowe (63 proc. rynku 2011), natomiast segmentami win, które wykazują spadki, są wina deserowe, a w roku 2012 także wina musujące oraz wermuty. Wyraźnym trendem wśród win stołowych jest spadek win bułgarskich i węgierskich oraz wzrost droższych win francuskich, włoskich i chilijskich. Rosną także wina z USA oraz Hiszpanii. Konsumenci coraz częściej wybierają wina wytrawne kosztem półsłodkich oraz wolą czerwone niż białe. Jednocześnie najszybciej rosnącym segmentem są wina różowe.

Wzrost konsumpcji wina jest napędzany przez wzrost dochodów, turystyki i rozwój kultury kulinarnej. Wraz z postępem jednak przed branżą stają nowe wyzwania. Jednocześnie rośnie znaczenie edukacji konsumenta na temat odpowiedzialnego spożywania alkoholu. PRW, jako organizacja zrzeszająca firmy winiarskie i mająca świadomość, iż to na nich spoczywa szczególna odpowiedzialność za kształtowanie wzorców konsumpcji, podczas konferencji zobowiązała się do podjęcia szczególnych działań w celu propagowania wiedzy w tym zakresie. - Wino je st elementem stylu życia, sposobem na miłe i kulturalne spędzenie czasu ze znajomymi. Jednak nie każdy potrafi pić alkohol w sposób odpowiedzialny. Negatywne zjawiska związane z alkoholem nie wynikają z jego używania, ale z nieodpowiedzialnej i nadmiernej jego konsumpcji - powiedziała Pawłowska. Dlatego obalanie fałszywych mitów i stereotypów na temat alkoholu jest kluczowym czynnikiem, który kształtuje właściwe wzorce konsumpcji i stanowi wyzwanie dla całej branży.

W tym celu PRW podejmie kampanię społeczno-edukacyjną, prowadzącą do kształtowania właściwych wzorców zachowań i pogłębiania świadomości na temat konsumpcji wina. Na największym w Polsce stowarzyszeniu skupiającym firmy produkujące, dystrybuujące i importujące wyroby winiarskie spoczywa szczególna odpowiedzialność za kształtowanie wzorców konsumpcji wina w Polsce.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!