Trzecie miejsce wśród spółek giełdowych to ogromny sukces dla Wawelu i uznanie dla całej branży cukierniczej, która wynikami z ubiegłego roku potwierdziła swoją odporność na kryzys. W ankiecie, przeprowadzonej przez Pentor, specjaliści najwyżej ocenili jakość produktów i usług Firmy (6. miejsce) oraz perspektywy rozwoju (8. miejsce).
Wawel powrócił do pierwszej dziesiątki zestawienia po trzech latach przerwy. W stosunku do ubiegłorocznej edycji firma awansowała o 25 pozycji. Według Sebastiana Łyczyby, partnera i szefa Działu Rynków Publicznych w Ernst & Young, jest to pochodna konsekwentnej realizacji strategii spółki przez zarząd na rynku wewnętrznym, rozwijającego się eksportu oraz wprowadzania ciekawych produktów na rynek. Sukces spółki nie był zaskoczeniem. Już wcześniej analitycy przepytywani przez Puls Biznesu wymieniali Wawel wśród perełek IV kwartału 2009 r.
W 2009 r. spółka wykazała się dwucyfrową dynamiką przychodów oraz zysku operacyjnego i netto. Przychody wzrosły z 255,39 mln zł do 314,32 mln zł. W całym 2009 roku Wawel osiągnął 39,22 mln zł zysku z działalności operacyjnej (w 2008 r. - 30,88 mln zł) oraz 32 mln zł zysku netto (w 2008 r. - 25,5 mln zł). W ubiegłym roku kurs krakowskiej spółki wzrósł o 80%, a w roku bieżącym już o 13%.
W ocenie spółki ważne były również jej perspektywy na przyszłość. Wawel chce nadal inwestować w rozwój. Planowany jest wzrost mocy wytwórczych o 10% oraz poprawa efektywności produkcji. Na inwestycje w fabryce w Dobczycach firma zamierza wydać ok. 10 mln złotych, z czego połowa pochodzi z funduszy unijnych.
komentarze (0)