Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wiceprezes KP: Widać spadki sprzedaży piwa w Polsce

Z kraju kojarzonego z konsumpcją wódki, Polska stała się krajem typowo piwnym. Należymy do światowej czołówki, zarówno pod względem konsumpcji indywidualnej jak w liczbach bezwzględnych. - Statystyczny Polak w minionym roku wypił więcej piwa, niż przeciętny Europejczyk. Konsumpcja przypadająca na jednego mieszkańca Polski wyniosła około 95 litrów. Ta wysoka średnia jest niewątpliwie powodem do satysfakcji dla branży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kevin Brownsey, wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

Wiceprezes KP: Widać spadki sprzedaży piwa w Polsce

Jednocześnie wiele wskazuje na to, że polski rynek piwa osiąga już poziom nasycenia. - Świadczą o tym wyniki sprzedaży w ostatnich miesiącach minionego roku, kiedy zauważalne było znaczne osłabienie dynamiki a nawet spadki sprzedaży. Osłabienie to nastąpiło w czasie, kiedy do Polski dotarły pierwsze symptomy kryzysu finansowego, który przekłada się na mniejszą skłonność do konsumpcji, słabsze możliwości nabywcze a także osłabioną zdolność kredytową podmiotów, które zajmują się handlem i dystrybucją piwa - zauważa Browsey.

Spadki sprzedaży powiązane być mogą z podwyższeniem cen piwa, wywołane wzrostem produkcji. - Również zapowiedź drastycznego podwyższenia podatku akcyzowego (od marca) sprawia, że branża piwna ma wątpliwości co do poziomu przyszłego wzrostu sprzedaży. Jestem jednak pewien, że marki Kompanii Piwowarskiej będą nadal przewodzić na polskim rynku - twierdzi wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

- Co gorsza, nie rozpieszczało nas też w tym roku lato, które jak wiadomo jest okresem największej sprzedaży piwa. Wiele warunkuje pogoda - mówi Brownsey. Mimo to uznaje, że rok 2008 był dla Kompanii Piwowarskiej za udany. - Przede wszystkim dlatego, że nasze marki piwa dały naszym konsumentom wiele satysfakcji i frajdy. Największa polska marka piwa - Tyskie, o udziałach rynkowych rzędu 16 proc., osiągnęła wzrost sprzedaży nie tylko dzięki swej wysokiej jakości, ale także za sprawą działań marketingowych, które okazały się trafione. Konsumenci żywo zareagowali na silne wsparcie, jakiego Tyskie udzieliło reprezentacji polskiej w piłce nożnej oraz naszej reprezentacji olimpijskiej - po raz kolejny rozdaliśmy wszak znowu milion polskich flag - podkreśla Browsey.

Kevin Browsey zwraca uwagę na rosnąca popularność piwa bezalkoholowego Lech i produktów, które uzyskały nową szatę graficzną. - Wzrastała sprzedaż marki Lech, przy czym szczególnie cieszy powodzenie rynkowe bezalkoholowej wersji tej marki (Lech Free), z myślą o której wprowadziliśmy na rynek całkowicie nowe opakowanie - małą, zgrabną puszkę. To samo opakowanie - choć w całkiem odmiennej szacie graficznej, zostało też dobrze przyjęte przez konsumentki smakowego piwa Redd's. Do sukcesów należy zaliczyć ponadto wzrost popularności marki Żubr, której społeczne zaangażowanie cieszy się sympatią i poparciem szczególnie na rodzimym rynku tej marki, czyli na Podlasiu - mówi wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

W ciągu ostatnich miesięcy Kompania Piwowarska zakończyła obszerny program inwestycyjny, dzięki któremu posiada zwiększone moce produkcyjne. Obecnie browar w Tychach jest największym ośrodkiem produkcyjnym w Europie w rodzinie SABMiller. - Warto zauważyć także ważną zmianę w społecznej odpowiedzialności branży piwowarskiej - mówi Brownsey. - Od pierwszego kwietnia dobrowolnie wprowadziliśmy na wszystkich naszych opakowaniach oznaczenia apelujące do kierowców, aby nigdy nie prowadzili po wypiciu alkoholu - podkreśla Kevin Browsey.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kevin Brownsey RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Tyskie RSS ALERT    /    Redd's RSS ALERT    /    SABMiller RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    piwo bezalkoholowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!