• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wilbo ograniczyło produkcję pod marki własne i zanotowało spadek obrotów

W I kw. br. przychpody grupy kapitałowej Wilbo spadły o 2,4 proc. do 46, mln zł. - Przyczyną zmniejszenia obrotów jest pogorszenie sytuacji finansowej w gospodarstwach domowych związanych m.in. że wzrostem bezrobocia - wyjaśnia zarząd. Strategia grupy, a w szczególności spółki dominującej była nastawiona na wzmocnienie marek Neptun i Dal Pesca kosztem tzw. marek własnych dużych sieci handlowych.
  • Autor: portalspozyczy.pl
  • Data: 24-05-2010, 13:41
Wilbo ograniczyło produkcję pod marki własne i zanotowało spadek obrotów

O 28 proc. spadła sprzedaż konserw rybnych, o 17 proc. zmalała sprzedaż ryb mrożonych. Te kategorie odpowiadają za 72 proc. przychodów Wilbo.

 - Spadek sprzedaży na konserwach rybnych i rybie mrożonej dotyczył głównie sprzedaży marek Neptun i Dal Pesca, czyli wiodących marek w grupie. W następnych okresach sprawozdawczych ta niekorzystna sytuacja powinna ulec poprawie - zapewnia zarząd Wilbo.

Największym osiągnięciem w I kwartale było zapewne przejęcie spółki Proryb, producenta ryb solonych, wędzonych i marynowanych. Spółka ta osiąga przychody na poziomie 45 mln zł rocznie. W I kw. spółce tej udało się osiągnąć zysk netto w wysokości 0,5 mln zł osiągając rentowność netto w wysokości 5 proc.

- Wynik ten jest efektem synergii jedynie po stronie kosztowej. Od drugiego kwartału Zarząd spodziewa się również efektów synergii po stronie przychodowej poprzez wykorzystanie struktur handlowych Wilbo SA do promocji i zbytu wyrobów pod marką Proryb - podkreśla zarząd Wilbo.

W Polsce sprzedaż grupy wzrosła o 7 proc. Tymczasem eksport zmalał o 37 proc. Na ten wynik miał wpływ kursu euro względem złotówki oraz sprzedaż produktów spółki zależnej.

W I kwartale 2010 roku spółka przedstawiła po raz pierwszy dane skonsolidowane. W okresie porównywalnym dane o sprzedaży dotyczą tylko Wilbo S.A.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • neptun 2010-05-18 19:15:15

    Pięknie czyli czas wchodzić w akcje!! WILBO każdą informację można podać na dwa sposoby:) Najważniejszy jest przeciez spadek przychdów o 2,5% ale to że po I kwartale zysk wyniosł 1,7mln zł zysku netto wobec 0,9mln rok temu to nie ejst ważne Kapitalizacja wilbo 40 mln zł zyks netto 1,7mln graal 130 mln zł zysk 3,7mln zl akytwa Wilbo z 115mln zł wzrosły do 150mln zł!!! powoli czas ładować akcje do wroka bo widze ze ostra manipulacja kursem jest:)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!