• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wojna między Unilever i Nestle uderza w dystrybutorów lodów. Czyje lody będą w tym roku jeść Polacy?

Należąca do koncernu Unilever marka Algida zaostrzyła warunki udziału w programie lojalnościowym skierowanym do dystrybutorów. Nestle zagroziło, że przystąpienie do programu Algidy może wiązać się z dużymi karami finansowymi, sugeruje też skierowanie sprawy do UOKiK. Wojna między producentami zdezorientowała dystrybutorów lodów, którzy pytają, która z firm ma rację i czy rzeczywiście koncerny mogą ich karać za współpracę z konkurencją.
  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2010, 14:29
Wojna między Unilever i Nestle uderza w dystrybutorów lodów. Czyje lody będą w tym roku jeść Polacy?

Według danych MEMRB, w 2009 r. rynek lodów wart był w Polsce niemal 900 mln zł. Unilever, z 34-proc. udziałem zajmował pozycję lidera. Nestle zajmuje trzecie miejsce za polską firmą Koral z udziałem w rynku mniejszym niż 10 proc. Przy stabilnym rynku firmy nie mają co liczyć na wzrosty organiczne. Będą dążyły do tego, by zwiększać swoje udziały kosztem konkurencji. I temu zapewne ma służyć najnowsza akcja Unilever.

W aneksie do umowy  - do której dotarł portalspozywczy.pl - Unilever zastrzegł, że hurtownicy, którzy chcą korzystać z promocji „Lato Algida" nie mogą jednocześnie uczestniczyć w programach lojalnościowych, motywacyjnych, konkursach, które dotyczyłyby marki Nestle. Jak dowiedział się portalspozywczy.pl, firma grozi dużymi karami za niewywiązanie się z umowy.

- Algida obawia się że jest to ostatni sezon lodowy, aby móc powstrzymać Neslte przed odebraniem im znaczącej części rynku - uważa pragnący zachować anonimowość przedstawiciel dużego dystrybutora mrożonek. I sugeruje, że obecny sezon będzie decydujący o "być, czy nie być" szwajcarskiego koncernu na polskim rynku lodów.

Nestle bardzo szybko zareagowało na ten aneks kierując do hurtowników oficjalne pismo, w którym podkreśla, że działania Unilever Polska są niezgodne z prawem, naruszając prawa konkurencji. Sugeruje również skierowanie sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W piśmie do dystrybutorów Nestle, wskazało również, że podpisanie umowy z Unilever może okazać się naruszeniem przepisów, co może wiązać się z karami finansowymi (do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym) zarówno dla "podmiotu proponującego zawarcie zakazanego porozumienie, jak i podmiotu przystępującego do takiego porozumienia", czyli hurtownika.

Unilever odpiera zarzuty. Podkreśla, że w Algida żaden sposób nie ogranicza dystrybucji lodów swojego konkurenta. Uczestnicy programu „Lato z Algidą" mogą bowiem nabywać lody Nestle, nie może jedynie uczestniczyć w programie lojalnościowym tej firmy. Jednocześnie Unilever zarzuca Nestle, że rozsyłając list do hurtowników firma przyznaje się do braku atrakcyjnej oferty dla dystrybutorów.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ~~~ 2010-03-30 09:24:16

    A wygra KORAL!!!

    Odpowiedz
  • Terg. 2010-03-30 12:26:10

    I jedna i druga firma ma daleko gdzieś interesy i dobro hurtownika. Zależy im tylko i wyłącznie na dostępie do sieci dystrybucji a dla zwiększenia sprzedaży wymyślili bardzo sprytne umowy, które mogą doprowadzić dystrybutora do plajty.

    Odpowiedz
  • lodziarka 2010-03-30 13:42:44

    słyszałam plotki, że rzeczywiście nestle daje sobie 1-2 lata, a jak nie wejdzie powyżej 15 proc. w lodach to wychodzi. kroś coś słyszał nt. temat?

    Odpowiedz
  • matrix 2010-03-30 17:15:43

    Nestle faktycznie może wyjsc z PL chyba że osiagnie swoj cel. A prawda jest taka że hurtownicy sami sobie robia krzywde i daja rabaty równoznaczne z cenami zakupu. Nie zarobia w lecie przez zimę mogą sie zwinąc ...

    Odpowiedz
  • Augusto 2010-04-03 12:31:46

    Na wegrzech juz nie ma Nestle

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!