Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wydatki Polaków na słone przekąski wzrosną o 5 proc.

Wydatki Polaków na słone przekąski mają nadal szansę rosnąć o co najmniej 5 proc. rocznie - twierdzi w rozmowie z Rzeczpospolitą Jean-Noel Reynaud, prezes spółki The Lorenz Bahlsen Snack-World, wicelidera polskiego rynku snaków, do których zaliczane są m.in. chipsy ziemniaczane, paluszki i orzechy.

Wydatki Polaków na słone przekąski wzrosną o 5 proc.

Autor: Rzeczpospolita
Data: 08-02-2010, 07:01

Firma Nielsen policzyła, że od grudnia 2008 r. do listopada 2009 r. przeznaczyliśmy na słone przekąski 2,06 mld zł, o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej - podaje Rzeczpospolita. Tymczasem wartość tego rynku może być nawet o 30 proc. wyższa, ponieważ Nielsen nie bierze pod uwagę m.in. sprzedaży w gastronomii.

Polski rynek przekąsek zdominowały międzynarodowe koncerny. Łączne udziały lidera Frito Lay oraz The Lorenz Bahlsen, pod względem wartości sprzedaży, wynoszą niemal 60 proc. - informuje Rzeczpospolita. Krajowym markom trudno jest zaistnieć na rynku zdominowanym przez koncerny. Wyjątkiem jest segment paluszków - zauważa gazeta. Drugie miejsce, za Lajkonikiem należącym do The Lorenz Bahlsen, zajmują Beskidzkie spółki Akasam z Osieka k. Oświęcimia. Czwarta pozycja należy natomiast do paluszków Lubella produkowanych przez grupę Maspex. Mniejsze firmy widzą dla siebie szansę na rynku produktów dietetycznych i funkcjonalnych, czyli poprawiających zdrowie lub wygląd. Na razie jest to nisza, ale dużą szansą na wzrost - podkreśla dziennik.

O rynku słonych przekąsek czytaj także TUTAJ.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!