Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Wywiad: Ambra zainteresowana jest przede wszystkim akwizycją marek

Ambra, producent i dystrybutor alkoholi, oczekuje, że w II połowie roku 2011/12 uda jej się utrzymać dynamikę wzrostu przychodów osiągniętą w I półroczu, kiedy wyniosła 6,6 proc. Spółka zamierza przy tym poprawić marże. Oczekuje, że będą one lepsze do tych wypracowanych w II półroczu roku 2010/11 - poinformował Robert Ogór, prezes Ambry. Firma chce z tegorocznego zysku wypłacić dywidendę.

Wywiad: Ambra zainteresowana jest przede wszystkim akwizycją marek
Robert Ogór, prezes Ambry

"W II połowie roku (rok obrotowy Ambry rozpoczyna się 1 lipca - PAP) planujemy utrzymać dynamikę sprzedaży w grupie, przy jednoczesnej poprawie poziomów marż. Pomoże nam w tym przeprowadzona w I półroczu podwyżka cen naszych produktów, jak również umacniający się PLN" - powiedział w rozmowie Ogór.

Prezes Ambry przypomniał, że ze względu na sezonowość biznesu w II połowie roku spółka zanotuje stratę, jednak zaznaczył, że będzie ona niższa niż rok wcześniej.

Dodał, że na poziomie EBIT firma nie odrobi różnicy z I półrocza.

Zdaniem Ogóra marża zysku brutto ze sprzedaży powinna w II połowie roku ukształtować się na poziomie lepszym od tego z analogicznego okresu roku ubiegłego.

W I połowie roku obrotowego 2011/12 marża zysku brutto ze sprzedaży spółki wyniosła 24,4 proc. w porównaniu do 27,7 proc. rok wcześniej. W całym roku obrotowym 2010/11 sięgnęła ona 26 proc.

Ogór poinformował, że w II połowie roku spodziewa się wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych, na których działa spółka.

"Po bardzo dobrym styczniu i udanej sprzedaży w pierwszych tygodniach lutego przewidujemy, że w II połowie roku sprzedaż na rynku czeskim i rumuńskim będzie rosła w tempie kilku proc. Jest szansa na to, żeby w całym roku była podobna do tej w roku ubiegłym" - dodał prezes.

Ambra w raporcie za I półrocze 2011/12 poinformowała, że w tym okresie przychody ze sprzedaży brutto w Rumunii wzrosły o 11,1 proc., jednak przychody netto po odliczeniu opłat handlowych oraz podatku akcyzowego były rok do roku niższe o 1,1 proc. W Czechach i na Słowacji sprzedaż brutto spadła o 8,2 proc., głównie ze względu na niższą sprzedaż do gastronomii i eksportu.

Ogór poinformował, że spółka zamierza przeznaczyć część tegorocznego zysku netto na dywidendę.

"Nie widzimy zagrożeń dla kontynuacji polityki dywidendowej, zgodnie z którą przekazujemy akcjonariuszom co najmniej 50 proc. wypracowanego zysku" - podał prezes.

Z ubiegłorocznego zysku Ambra wypłaciła 0,40 zł dywidendy na akcję. Na dywidendę trafiło wówczas w sumie 10,1 mln zł z 19,1 mln zł zysku netto.

Po I połowie 2011/12 Ambra zanotowała rok do roku wzrost przychodów o 6,6 proc. do 362,2 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej skurczył się w tym czasie o 20,2 proc. do 35,2 mln zł, a zysk netto spadł o 13,7 proc. do 23,4 mln zł.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!