Wzrost rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych mocno wyhamował
Rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych znacząco wyhamował. - W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. wielkość rynku jeszcze rosła - ale zaledwie o 0,8 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Pawiński, prezes firmy Maspex Wadowice.

Jego zdaniem to bardzo słaby wynik, patrząc na ubiegłe lata, kiedy branża notowała kilku, a nawet kilkunastoprocentowe wzrosty.
- Powiększenie rynku soków, nektarów i napojów o 0,8 proc. jest liczone z uwzględnieniem marek prywatnych. Jeśli odejmiemy ten obszar, okaże się, że rynek produktów markowych, nie produkowanych na zlecenie sieci w tym roku pokazał już tendencję malejącą - zauważa prezes Pawiński.
Maspex jednak nie ma powodów do narzekań.
- Co nas szczególnie cieszy, na tym kurczącym się rynku udało się nam osiągnąć jeden z najlepszych historycznie udziałów rynkowych - mamy już 36,4 proc. udziałów (źródło AC Nielsen, udziały wartościowe, X 2009). Ten wynik dobrze rokuje na przyszłość - cieszy się szef firmy.
Grupa Maspex to producent m.in. soków Tymbark, napojów Kubuś czy Caprio.
