• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wzrost sprzedaży piwa we Francji w 2009 r.

Powiało piwnym optymizmem z Francji. W 2009 r., po raz pierwszy od 2003 r., odnotowano wzrost sprzedaży piwa. W 2009 r. sprzedano we Francji 19,5 mln hl piwa, co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu z 2008 r.
  • Autor: Adam Bogacz dla portalspozywczy.pl
  • Data: 08-05-2010, 13:03
Wzrost sprzedaży piwa we Francji w 2009 r.

Wzrost ten został osiągnięty głównie dzięki sukcesowi sprzedażowemu piw premium i piw specjalnych. Ilość sprzedanego piwa w detalu (we Francji stanowi 75% całej sprzedaży piwa to sprzedaż detaliczna), zwiększyła się w 2009 r. o 3%, przy 9,5% wzroście sprzedaży piw premium i 5% wzroście sprzedaży piw specjalnych.

Wartość sprzedaży piw premium zwiększyła się o 11,1%, natomiast piw specjalnych o 9,4%. Obie kategorie, piwa premium i piwa specjalne, stanowią teraz łącznie 56% ilości piwa w sprzedaży detalicznej piwa we Francji i 69% wartości piwa w sprzedaży detalicznej. Sprzedaż piw tradycyjnych zmniejszyła się w układzie ilościowym zaledwie o 1,8% przy 1,7% - wym wzroście wartości ich sprzedaży.

Piwa tradycyjne są o wiele bardziej podatne na wpływ temperatury niż piwa premium i piwa specjalne. Orientacyjna sprzedaż w I kw. 2010 r. jest zbliżona do sprzedaży osiągniętej w I kw. 2009 r, co jest dobrym prognostykiem przed szczytem sezonu 2010 r.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!