Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

ZPC Otmuchów wchodzi na giełdę

Spółka ZPC Otmuchów SA złożyła do Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny dotyczący planowanej oferty publicznej sprzedaży akcji.

ZPC Otmuchów wchodzi na giełdę
Na fot. Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 12-04-2010, 13:18

ZPC Otmuchów to największy w Polsce producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także pod własnymi brandami słodycze Love Sweets, ptasie mleczko Love Milk, żelki Gumbole, chrupki Bingo i Tip Top oraz płatki kukurydziane i zbożowe.

- Jesteśmy firmą z wieloletnią tradycją i doświadczeniem na rynku spożywczym. Jednak to, co nas wyróżnia, to konsekwentne podążanie i wykorzystanie nowych trendów w zakresie produktów spożywczych i ich dystrybucji oraz świadczenie najwyższej jakości usług zgodnie z oczekiwaniami konsumentów i naszych partnerów handlowych. Produkujemy tzw. private labels dla międzynarodowych liderów rynku spożywczego i największych sieci handlowych w Polsce takich jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Kaufland i wielu innych. Wypracowaliśmy model biznesu, który łączy cechy innowacyjnego i elastycznego producenta marek prywatnych w skali i jakości, która zaspokaja zapotrzebowanie najbardziej wymagających odbiorców - mówi Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów.

ZPC Otmuchów może pochwalić się ponadprzeciętną dynamiką wzrostu, jedną z największych rentowności w branży oraz wzrostem przychodów i zysków o ponad  15 proc. średniorocznie (CAGR) w latach 2007 - 2009. W ciągu ostatnich 10 lat Spółka zwiększyła przychody ponad 7-krotnie z 20 mln zł w 1999 r. do 140 mln zł w 2009 r., przy zysku netto na poziomie prawie 10 mln zł.

Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysków w ciągu ostatnich kilku lat jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju marek własnych w naszym kraju. Przyszłość tego typu produktów w Polsce będzie analogiczna jak w krajach zachodniej Europy, gdzie dzisiaj zajmują one w poszczególnych kategoriach często 40-50 proc. sprzedaży sieci handlowych. W Polsce obecnie to tylko ok. 10 proc. udziału w rynku produktów spożywczych. - Teraz nie tylko międzynarodowe sieci handlowe, ale też najwięksi polscy detaliści i dystrybutorzy o zasięgu ogólnopolskim decydują się na markę własną. Na szybki rozwój rynku marki własnej w Polsce wpływa też konsolidacja branży dystrybucyjnej - mówi Bernard Węgierek, prezes zarządu ZPC Otmuchów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

Bernard Węgierek RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    KNF RSS ALERT    /    emisja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!